Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20318
Author: Χρυσάφη, Βασιλική
Title: Κριτική και συγκριτική θεώρηση των σκοπών των προγραμμάτων σπουδών μουσικής αναφορικά με το ιστορικό-εκπαιδευτικό πλαίσιο: (1969-1990)
Date Issued: 2017
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Μουσικές Τέχνες
Supervisor: Στάμου, Λελούδα
Abstract: Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η περιγραφή και συγκριτική θεώρηση των σκοπών και των γενικών στόχων των προγραμμάτων σπουδών μουσικής για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα κατά την περίοδο 1969-1990. Ειδικότερα έγινε κριτική αποδόμηση και συγκριτική θεώρηση των σκοπών και γενικών στόχων του κάθε προγράμματος σε συνάρτηση και με το κοινωνικό, πολιτικό και πολιτισμικό πλαίσιό τους. Αξίωμα για την εκπόνηση της εργασίας αποτέλεσε η επιστημονική θέση ότι τα προγράμματα σπουδών δεν σχεδιάζονται εν κενώ, δηλαδή ανεξάρτητα από το κοινωνικό, πολιτισμικό και πολιτικό τους συγκείμενο (Μπουζάκης, 1994). Η μέθοδος που ακολουθήθηκε ήταν η ποιοτική έρευνα στα προγράμματα σπουδών μουσικής σε όλες τις τάξεις του δημοτικού σχολείου. Η επιλογή του συγκεκριμένου θέματος προέκυψε από το ερώτημα του κατά πόσο και με ποιο τρόπο το ιστορικό πλαίσιο επηρεάζει τον σχεδιασμό των προγραμμάτων σπουδών στο μάθημα της μουσικής. Η διαχρονική συγκριτική μελέτη προγραμμάτων σπουδών επιδιώκει να συμβάλλει με γόνιμο και δημιουργικό τρόπο στην περαιτέρω εξέλιξη και ανάπτυξή τους καθώς και σε μελλοντικό σχεδιασμό τους. Η παρούσα εργασία καλείται να συνεισφέρει στην κάλυψη του βιβλιογραφικού κενού που εντοπίζεται στο ερευνητικό πεδίο της διαχρονικής συγκριτικής μελέτης προγραμμάτων.
Keywords: Πρόγραμμα σπουδών
Μουσική εκπαίδευση
Συγκριτική θεώρηση
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Μουσικές Τέχνες (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ChrysaphiVasilikiMsc2017.pdf1 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons