Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20311
Author: Ανδρεαδάκη, Γεωργία
Title: Μαθητές νηπιαγωγείου με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και οι δυσκολίες τους στην κατάκτηση της έννοιας του αριθμού: αξιολόγηση και παρέμβαση
Date Issued: 2017
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Abstract: Αντικείμενο της παρούσας μελέτης ήταν η διερεύνηση των γνώσεων μαθητών νηπιαγωγείου με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες ως προς την έννοια του αριθμού και η εφαρμογή παρεμβατικού διδακτικού προγράμματος για την αντιμετώπιση σχετικών δυσκολιών. Οι 18 συμμετέχοντες αξιολογήθηκαν με το Number Knowledge Test (N.K.T.), πριν και μετά από την παρέμβαση, ενώ ενδιαμέσως δέχτηκαν διδακτική στήριξη διαμέσου 24 εξειδικευμένων διδασκαλιών, διάρκειας 20 λεπτά έκαστη, επί των διαστάσεων της έννοιας του αριθμού στις οποίες εμφάνισαν αρχικά δυσκολίες. Οι κυριότερες αρχικές δυσκολίες των μαθητών εντοπίστηκαν στη σύγκριση αριθμών σε συμβολικό επίπεδο, στη μέτρηση αντικειμένων σε τυχαία διάταξη, στην πρόσθεση και αφαίρεση σε συμβολικό επίπεδο καθώς και στην αναγνώριση των συμβόλων των αριθμών. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η παρέμβαση επέδρασε θετικά στην ενίσχυση των γνώσεων των συμμετεχόντων ως προς την έννοια του αριθμού. Ιδιαίτερα σημαντική βελτίωση παρατηρήθηκε ως προς τη μέτρηση αντικειμένων σε τυχαία διάταξη, τη διαδικασία της πρόσθεσης και την αναγνώριση των αριθμών που δίνονταν σε συμβολική μορφή. Τα αποτελέσματα συζητιούνται ως προς τις διδακτικές τους επιπτώσεις.
Keywords: Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Έννοια του αριθμού
Διδακτική παρέμβαση
Προσχολική ηλικία
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AndeadakiGeorgiaMcs2017.pdf1.58 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons