Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20311
Συγγραφέας: Ανδρεαδάκη, Γεωργία
Τίτλος: Μαθητές νηπιαγωγείου με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και οι δυσκολίες τους στην κατάκτηση της έννοιας του αριθμού: αξιολόγηση και παρέμβαση
Ημερομηνία Έκδοσης: 2017
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Περίληψη: Αντικείμενο της παρούσας μελέτης ήταν η διερεύνηση των γνώσεων μαθητών νηπιαγωγείου με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες ως προς την έννοια του αριθμού και η εφαρμογή παρεμβατικού διδακτικού προγράμματος για την αντιμετώπιση σχετικών δυσκολιών. Οι 18 συμμετέχοντες αξιολογήθηκαν με το Number Knowledge Test (N.K.T.), πριν και μετά από την παρέμβαση, ενώ ενδιαμέσως δέχτηκαν διδακτική στήριξη διαμέσου 24 εξειδικευμένων διδασκαλιών, διάρκειας 20 λεπτά έκαστη, επί των διαστάσεων της έννοιας του αριθμού στις οποίες εμφάνισαν αρχικά δυσκολίες. Οι κυριότερες αρχικές δυσκολίες των μαθητών εντοπίστηκαν στη σύγκριση αριθμών σε συμβολικό επίπεδο, στη μέτρηση αντικειμένων σε τυχαία διάταξη, στην πρόσθεση και αφαίρεση σε συμβολικό επίπεδο καθώς και στην αναγνώριση των συμβόλων των αριθμών. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η παρέμβαση επέδρασε θετικά στην ενίσχυση των γνώσεων των συμμετεχόντων ως προς την έννοια του αριθμού. Ιδιαίτερα σημαντική βελτίωση παρατηρήθηκε ως προς τη μέτρηση αντικειμένων σε τυχαία διάταξη, τη διαδικασία της πρόσθεσης και την αναγνώριση των αριθμών που δίνονταν σε συμβολική μορφή. Τα αποτελέσματα συζητιούνται ως προς τις διδακτικές τους επιπτώσεις.
Λέξεις Κλειδιά: Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Έννοια του αριθμού
Διδακτική παρέμβαση
Προσχολική ηλικία
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
AndeadakiGeorgiaMcs2017.pdf1.58 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons