Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20279
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΣτάμου, Λελούδαel
dc.contributor.authorΤσαλίκη, Μαρίαel
dc.date.accessioned2017-05-09T16:12:54Z-
dc.date.available2017-05-09T16:12:54Z-
dc.date.issued2017el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20279-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017el
dc.description.abstractΣύμφωνα με την βιβλιογραφία, ο παράγοντας της εξοικείωσης με το μουσικό ερέθισμα, καθώς και οι παράγοντες φύλο, μουσική εκπαίδευση και ηλικία αλλά και ορισμένα χαρακτηριστικά της μουσικής, όπως ο τρόπος και το τέμπο στα οποία είναι γραμμένη, φαίνεται να σχετίζονται με τα συναισθήματα που προκαλούνται από ένα μουσικό ερέθισμα αλλά και την προτίμηση σε αυτό. Η παρούσα έρευνα είχε ως στόχο να διερευνήσει τους πιθανούς συσχετισμούς μεταξύ των προαναφερθέντων παραγόντων, και το ενδεχόμενο να συνεπιδρούν στην διαμόρφωση των μουσικών προτιμήσεων 113 μαθητών/μαθητριών ελληνικού δημόσιου δημοτικού σχολείου, ηλικίας 9-12 ετών. Η συλλογή τόσο των ποσοτικών όσο και ορισμένων ποιοτικών δεδομένων πραγματοποιήθηκε, αναφορικά με 12 μουσικά ερεθίσματα, με ερωτηματολόγιο αυτοαναφοράς, το οποίο κατασκευάστηκε από την ερευνήτρια - εκπαιδευτικό και στο οποίο πραγματοποιήθηκε έλεγχος αξιοπιστίας. Ποιοτικά δεδομένα συλλέχθηκαν επίσης μέσω ημερολογίου της ερευνήτριας - εκπαιδευτικού υπό μορφή σημειώσεων και μέσω δημόσιας συζήτησης στην τάξη. Τα ευρήματα δείχνουν ότι οι προτιμήσεις που εκφράζουν οι μαθητές σχετίζονται σημαντικά με τα συναισθήματα που τους προκαλούν τα μουσικά ερεθίσματα, την εξοικείωσή τους με αυτά, ενώ σχετίζονται επίσης σημαντικά και με την ηλικία τους. Η συναισθηματική αντίδραση στη μουσική μετρήθηκε μέσω των διαστάσεων της διέγερσης και της διάθεσης. Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι η διέγερση επηρεάζεται θετικά από το τέμπο του μουσικού ερεθίσματος, ενώ η διάθεση επηρεάζεται από τον τρόπο στον οποίο έχει γραφτεί το μουσικό απόσπασμα που ακροάται. Τα ποιοτικά δεδομένα της έρευνας επιβεβαίωσαν τα ποσοτικά ευρήματα, τα οποία επίσης συνάδουν με την υπάρχουσα βιβλιογραφία με εξαίρεση το γεγονός ότι η προτίμηση δεν φάνηκε να επηρεάζεται από το φύλο και την μουσική εκπαίδευση των συμμετεχόντων στη συγκεκριμένη έρευνα. Η παρούσα έρευνα προτείνει μία αξιόπιστη διαδικασία διερεύνησης των μουσικών προτιμήσεων των μαθητών στην προεφηβεία και συνεισφέρει στην έρευνα του πεδίου παρότι το δείγμα της δεν μπορεί να θεωρηθεί τυχαίο.el
dc.format.extent68el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΜουσικήel
dc.subjectΑκρόασηel
dc.subjectΠροτίμησηel
dc.subjectΣυναίσθημαel
dc.subjectΠροεφηβείαel
dc.titleΔιέγερση, διάθεση και προτίμηση στη μουσική ακρόαση: μία έρευνα συσχετισμών στη σχολική κοινότηταel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Μουσικές Τέχνεςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Μουσικές Τέχνες (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TsalikiMariaMsc2017.pdf2.04 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons