Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20266
Author: Νιδέλτσου, Αικατερίνη
Title: Η προσέγγιση της πολιτισμικής ετερότητας στη σχολική τάξη στο ελληνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές πλαίσιο και η καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού στην εκπαίδευση λόγω πολιτισμικής ετερότητας από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Date Issued: 2016
Department: International Public Administration (Διεθνής Δημόσια Διοίκηση)
Supervisor: Αναγνωστοπούλου, Δέσποινα
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία διεξήχθη στα πλαίσια του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας, Εκπαίδευσης και Πολιτισμού» του Τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Το αντικείμενο της εργασίας υπήρξε η προσέγγισης της πολιτισμικής ετερότητας στη σχολική τάξη στο ελληνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές πλαίσιο και η καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού στην εκπαίδευση από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στην έννοια της πολιτισμικής ετερότητας, στη διάκριση μεταξύ των εννοιών «πολυπολιτισμικότητα» και «διαπολιτισμικότητα», στην ύπαρξη πολυπολιτισμικών κοινωνιών, στους λόγους που οδήγησαν στη δημιουργία τους καθώς και στις αλλαγές και στις προκλήσεις που αυτές συνεπάγονται για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και στο ρόλο των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού συστήματος. Στο επόμενο κεφάλαιο, αναλύεται η προσέγγισης της πολιτισμικής ετερότητας από τους Διεθνείς Οργανισμούς και την Ευρωπαϊκή Ένωση με συγκεκριμένη αναφορά σε δράσεις και Συμβάσεις που στοχεύουν στην προστασία της πολιτισμικής πολυμορφίας. Το τρίτο κεφάλαιο εστιάζει στην πολυπολιτισμική κοινωνία της Ελλάδας καθώς ομάδες ατόμων διαφορετικής εθνικής και θρησκευτικής καταγωγής καλούνται να συμβιώσουν σε αυτήν. Πραγματοποιείται ξεχωριστή αναφορά σε καθεμία από αυτές και στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην εκπαίδευση. Τέλος, το πέμπτο κεφάλαιο επικεντρώνεται στον κοινωνικό αποκλεισμό στην εκπαίδευση λόγω πολιτισμικής ετερότητας και στην καταπολέμηση του από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η έρευνα που διεξήχθη ήταν βιβλιογραφική και χρησιμοποιήθηκε πλήθος εγγράφων την Ευρωπαϊκής Ένωσης και των Διεθνών Οργανισμών ώστε να καταγραφούν εκτενώς οι αποφάσεις που λήφθηκαν με στόχο την προστασία της πολιτισμικής πολυμορφίας.
Keywords: Πολιτισμική ετερότητα
Κοινωνικός αποκλεισμός
Πολυπολιτισμική εκπαίδευση
Πολυπολιτισμικές κοινωνίες
Ρόλος της εκπαίδευσης
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2016.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας Εκπαίδευσης και Πολιτισμού(M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
NideltsouAikateriniMsc2016.pdf1.83 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons