Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20239
Συγγραφέας: Παπαδοπούλου, Ανδριάνα
Τίτλος: Στάσεις μαθητών γυμνασίου τυπικής ανάπτυξης απέναντι στην οπτική αναπηρία
Ημερομηνία Έκδοσης: 2017
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος
Περίληψη: Στην παρούσα διπλωματική εργασία μελετώνται οι στάσεις των μαθητών γυμνασίου τυπικής ανάπτυξης απέναντι στην οπτική αναπηρία. Πιο συγκεκριμένα, το πρώτο και θεωρητικό μέρος της διατριβής περιλαμβάνει τη βιβλιογραφική ανασκόπηση σχετικά με τις στάσεις και τις αντιλήψεις που έχουν διαμορφωθεί στο πέρας των ετών για τα άτομα με αναπηρία, όπως και για τα άτομα με οπτική αναπηρία. Πιο αναλυτικά, αρχικά γίνεται σύντομη αναφορά στην έννοια των στάσεων, στη δομή, στις λειτουργίες, στην αλλαγή και στη σχέση τους με την κοινωνική συμπεριφορά. Σε επόμενο στάδιο τελείται εκτενής αναφορά στα ευρήματα των ερευνών που έχουν γίνει για τη μελέτη των στάσεων απέναντι στην αναπηρία γενικότερα στο πέρας των ετών. Στο τέλος του θεωρητικού μέρους γίνεται βιβλιογραφική ανασκόπηση στα αποτελέσματα των μελετών συγκεκριμένα για την οπτική αναπηρία. Έπειτα, ακολουθεί το δεύτερο μέρος της διπλωματικής εργασίας το οποίο περιλαμβάνει τη διαδικασία της έρευνας πάνω στην οποία στηρίχθηκε η εργασία, η οποία διερευνούσε τις πρωταρχικές και τις μεταγενέστερες κοινωνικές στάσεις των μαθητών γυμνασίου τυπικής ανάπτυξης έπειτα από την προβολή παρουσίασης και συζήτησης για τα χαρακτηριστικά των παιδιών με αναπηρία. Παρατίθενται αναλυτικά όλα τα στοιχεία της έρευνας, δηλαδή οι συμμετέχοντες, τα εργαλεία συλλογής δεδομένων και η διαδικασία η οποία ακολουθήθηκε για να διεξαχθεί ορθά το πείραμα. Το δεύτερο μέρος ολοκληρώνεται με τη στατιστική ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν κατά τη διαδικασία αυτή ώστε να προκύψουν τα αποτελέσματα της έρευνας. Τα αποτελέσματα της παρούσας διπλωματικής έρευνας έδειξαν ότι οι στάσεις των μαθητών γυμνασίου τυπικής ανάπτυξης στην πρώτη χορήγηση των ερωτηματολογίων διαφοροποιούνταν σε θετικές, αρνητικές και ουδέτερες ανάλογα την κατηγορία των ερωτήσεων δηλώνοντας εμφανή άγνοια περί της οπτικής αναπηρίας διατηρώντας ωστόσο μια θετική προδιάθεση προς αυτή. Στη δεύτερη φάση χορήγησης των ερωτηματολογίων, έπειτα από την ενημέρωση για την οπτική αναπηρία, οι μαθητές εκδήλωσαν γενικότερα θετικότερη στάση απέναντι στα παιδιά με οπτική αναπηρία, διατηρώντας ωστόσο την επιφυλακτικότητά τους στην ύπαρξη της αναπηρίας στο στενό οικογενειακό τους περιβάλλον.
Λέξεις Κλειδιά: Κοινωνικές στάσεις
Αλλαγή στάσεων
Κοινωνική συμπεριφορά
Οπτική αναπηρία
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Δικαιώματα: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
PapadopoulouAndrianaMsc2017.pdf1.84 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons