Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20229
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΣκιαδάς, Δημήτριοςel
dc.contributor.authorΑθανίτης, Βύρωνel
dc.date.accessioned2017-04-25T10:53:05Z-
dc.date.available2017-04-25T10:53:05Z-
dc.date.issued2015el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20229-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2015.el
dc.description.abstractΤο σύγχρονο μοντέλο διακυβέρνησης που οικοδομείται τα τελευταία χρόνια από την Ευρωπαϊκή Ένωση, εισάγοντας κανόνες Νέου Δημόσιου Μάνατζμεντ και στρατηγικής διοίκησης καθώς και θεσμούς συμμετοχικότητας και διαβούλευσης στον σχεδιασμό των πολιτικών και στη διαδικασία λήψης αποφάσεων σε όλο το φάσμα των Δημόσιων Οργανώσεων, έχει αλλάξει ουσιαστικά την δομή και την λειτουργία της τοπικής αυτοδιοίκησης και στην χώρα μας, μέσα από ένα σύνολο παρεμβάσεων που διενεργήθηκαν στα πλαίσια της εξελισσόμενης διοικητικής μεταρρύθμισης. Το Σύστημα Διοίκησης μέσω αντικειμενικών Στόχων (ΔμΣ), μια επιστημονική μέθοδος διοίκησης που υιοθέτησε το ελληνικό κράτος, αλλά παραμένει στα χαρτιά, έχει μ' έναν τρόπο εγκατασταθεί από το παράθυρο στους Δήμους, μέσα από την καθιέρωση των Στρατηγικών Σχεδίων, την εφαρμογή των πενταετών επιχειρησιακών προγραμμάτων και των ειδικότερων ετήσιων προγραμμάτων δράσης που τα υλοποιούν. Την ίδια στιγμή η υποχρέωση εκπλήρωσης συγκεκριμένων στόχων προϋπολογισμού, ως μνημονιακή δέσμευση, περιλαμβάνει την σύνταξη και υποβολή στο Παρατηρητήριο του εποπτεύοντος Υπουργείου Πινάκων στοχοθεσίας οικονομικών αποτελεσμάτων, που παρακολουθούνται επιτελικά. Η ολοκληρωμένη και επωφελής εισαγωγή ΔμΣ στους πρωτοβάθμιους ΟΤΑ προϋποθέτει την διάχυση της στοχοθεσίας ως το επίπεδο των εργαζόμενων, αλλά και τον προσδιορισμό ξεκάθαρων, ρεαλιστικών και κατανοητών συμφωνημένων στόχων ανά επίπεδο. Για να συμβούν, όμως, αυτά με έναν αποδοτικό τρόπο και πέραν από την αναγκαιότητα αμέριστης στήριξης από πλευράς πολιτικής ηγεσίας και διαρκούς εκπαίδευσης των στελεχών και του προσωπικού, απαιτείται διαφορετική οργάνωση των δομών και μια άλλη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού. Στην κατεύθυνση αυτή θα συνεισέφερε ένα γενναίο ξεκαθάρισμα μεταξύ των λειτουργικών διαδικασιών των Υπηρεσιών και εκείνων που εντάσσονται στην υλοποίηση έργων, ώστε να εφαρμόζονται οι κατάλληλες ανά κατηγορία μέθοδοι στοχοθεσίας και μέτρησης της απόδοσης, κάτι που θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί μόνο μέσα από την περιγραφή των θέσεων εργασίας και του σύνταξη καθηκοντολογίου, στοιχεία Οργάνωσης που παραμένουν ακόμη ζητούμενα στην ελληνική δημόσια διοίκηση.el
dc.format.extent184el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/en
dc.subjectΔιοίκηση έργωνel
dc.titleΤο σύστημα διακυβέρνησης και στρατηγικής διοίκησης των Πρωτοβάθμιων Ο.Τ.Α. ως πεδίο για την εφαρμογή μεθόδων διοίκησης μέσω αντικειμενικών στόχων στους Δήμους: από την λογική της διοίκησης λειτουργιών σε εκείνη της διοίκησης έργων: εμπόδια και οφέλη.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίαςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας, Επιχειρηματικότητας, Εκπαίδευσης και Πολιτισμού (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AthanitisVyronMsc2015.pdf1.47 MBAdobe PDFView/Open
AthanitisVyronMsc2015extra.pdf647.2 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons