Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20223
Author: Τρούλου, Ραφαέλα
Title: Διερεύνηση των απόψεων γονέων βρεφικής και προσχολικής ηλικίας για τη συμμετοχή τους στη μουσική ανάπτυξη των παιδιών τους
Date Issued: 2017
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Μουσικές Τέχνες
Supervisor: Στάμου, Λελούδα
Abstract: Αρκετές έρευνες έχουν μελετήσει και καταδείξει τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει η συμμετοχή των γονέων στην εκπαιδευτική διαδικασία των παιδιών τους. Το πεδίο της παρούσας έρευνας είναι διττό. Αρχικά, επιχειρεί να διερευνήσει τις απόψεις γονέων, αναφορικά με την συμμετοχή τους και το ρόλο που αναλαμβάνουν στις διαδικασίες ενός προγράμματος μουσικής ανάπτυξης βρεφών και νηπίων. Σε ένα δεύτερο επίπεδο, ζητά να μελετήσει το κατά πόσο αυτές οι απόψεις συνδέονται με την μουσική συμπεριφορά και το κίνητρο των παιδιών για συμμετοχή στις μουσικές διαδικασίες. Για την διερεύνηση των απόψεων των γονέων χρησιμοποιήθηκαν τα ερευνητικά εργαλεία του ερωτηματολογίου, για 126 γονείς, και του προσωπικού ημερολογίου, τριών μελετών περίπτωσης. Στοιχεία για τη μουσική συμπεριφορά των παιδιών μέσα στο πλαίσιο των μαθημάτων συγκεντρώθηκαν μέσω της προσωπικής παρατήρησης της ερευνήτριας / δασκάλας. Διερευνήθηκαν πιθανές συνδέσεις μεταξύ των ποιοτικών δεδομένων της παρατήρησης της ερευνήτριας και των ημερολογίων των γονέων και των ποσοτικών δεδομένων που προέκυψαν από τα ερωτηματολόγια. Στόχος ήταν μια πρώτη ανίχνευση πιθανών συσχετισμών μεταξύ των απόψεων των γονέων σχετικά με το ρόλο που αναλαμβάνουν στα μαθήματα και γενικότερα στην μουσική εκπαίδευση των παιδιών, και των μουσικών συμπεριφορών των παιδιών μέσα στην τάξη.
Keywords: Γονική συμμετοχή
Προσχολική μουσική εκπαίδευση
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Μουσικές Τέχνες (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TroulouRaphailia-NikiMsc2017.pdf2.42 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons