Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20214
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑγαλιώτης, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΤσιαρσιώτη, Ελένηel
dc.date.accessioned2017-04-25T09:51:38Z-
dc.date.available2017-04-25T09:51:38Z-
dc.date.issued2017el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20214-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία-Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.el
dc.description.abstractΣτόχος της παρούσας έρευνας είναι η αξιολόγηση της δυνατότητας των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες να ενεργοποιούν το γνωστικό σχήμα της πρόσθεσης και της αφαίρεσης στο πλαίσιο επίλυσης μαθηματικών προβλημάτων μιας πράξης, που παρουσιάζονται λεκτικά και εικονιστικά. Στους 50 συμμετέχοντες της έρευνας, που ήταν μαθητές και μαθήτριες της Β’ και Γ’ τάξης Δημοτικών Σχολείων του Νομού Γρεβενών, δόθηκαν 12 προβλήματα-ιστορίες, 6 λεκτικά και 6 εικονιστικά. Τους ζητήθηκε να περιγράψουν την κατάσταση που απεικονίζεται στο πρόβλημα, να αναφέρουν την ενέργεια που απαιτείται για την επίλυσή του και να κατονομάσουν την κατάλληλη για την επίλυση του προβλήματος πράξη. Μέσα από την ποσοτική και ποιοτική ανάλυση των αποτελεσμάτων φάνηκαν οι σημαντικές δυσκολίες που παρουσιάζουν οι μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στην ενεργοποίηση των κατάλληλων γνωστικών σχημάτων κατά την επίλυση λεκτικών μαθηματικών προβλημάτων πρόσθεσης και αφαίρεσης. Τα ελλείμματα του γνωστικού σχήματος πράξεων εντοπίζονται όχι μόνο στη διαχείριση προβλημάτων που παρουσιάζονται με λεκτική μορφή, αλλά και κατά την επίλυση εικονιστικών προβλημάτων πρόσθεσης και αφαίρεσης. Τα αποτελέσματα συζητιούνται ως προς τις εκπαιδευτικές επιδόσεις τους.el
dc.format.extent94el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΕιδικές μαθησιακές δυσκολίεςel
dc.subjectΕπίλυση μαθηματικών προβλημάτωνel
dc.subjectΛεκτικά προβλήματαel
dc.subjectΕικονιστικά προβλήματαel
dc.subjectΓνωστικό σχήμα πρόσθεσης και αφαίρεσηςel
dc.titleΑξιολόγηση του γνωστικού σχήματος πράξης μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στα μαθηματικά στο πλαίσιο επίλυσης προβλημάτων πρόσθεσης και αφαίρεσηςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TsiarsiotiEleniMsc2017.pdf1.29 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons