Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20209
Author: Κεραμάρη, Ευλαμπία
Title: Αντιλήψεις των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής για την ψυχική ανθεκτικότητα μαθητών τυπικής ανάπτυξης και μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες
Date Issued: 2017
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Abstract: Η ψυχική ανθεκτικότητα αποτελεί μια εννοιολογική κατασκευή που έχει αποτελέσει επίκεντρο πολλών ερευνών τις τελευταίες δεκαετίες. Προγράμματα εφαρμογής της καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα επιστημονικών κλάδων που έχουν να κάνουν με την υγεία και την οικονομία. Σημαντική θεωρείται η εφαρμογή της στην εκπαίδευσης δασκάλων, μαθητών και ειδικότερα μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η παρούσα έρευνα στοχεύει στην εξέταση των αντιλήψεων 36 εκπαιδευτικών, 18 γενικής και 18 ειδικής αγωγής αναφορικά με την ψυχική ανθεκτικότητα μαθητών τυπικής ανάπτυξης και μαθητών με Ήπιες Εκπαιδευτικές Ανάγκες. Επιπρόσθετα εξετάζονται οι ομοιότητες και διαφορές που παρατηρούνται στις απόψεις των εκπαιδευτικών για κάθε ομάδα μαθητών. Η εξέταση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών έγινε μέσω ατομικών ημι-δομημένων συνεντεύξεων. Τα αποτελέσματα διερευνήθηκαν με ανάλυση περιεχομένου και έδειξαν ότι εκπαιδευτικοί γενικής και ειδικής αγωγής αναγνωρίζουν την ψυχική ανθεκτικότητα μαθητών τυπικής ανάπτυξης και μαθητών με ΗΕΑ ως μια σύνθετη εννοιολογική κατασκευή που συντίθεται από πολλαπλά χαρακτηριστικά, ικανότητες και συμπεριφορές, επηρεάζεται από περιβαλλοντικούς και ατομικούς παράγοντες και η επίτευξη της οδηγεί σε πολλές και ευεργετικές συνέπειες για τους μαθητές. Τέλος δεν διαπιστώνονται ιδιαίτερες διαφορές στις απόψεις τους για την ψυχική ανθεκτικότητα μαθητών τυπικής ανάπτυξης και μαθητών με Ήπιες Εκπαιδευτικές Ανάγκες. Τα ευρήματα της έρευνας προσθέτουν στοιχεία στο προφίλ του «ψυχικά» ανθεκτικού μαθητή και αποτελούν πρωτογενές υλικό για τη μελέτη της ψυχικής ανθεκτικότητας σε μαθητές με Ήπιες Εκπαιδευτικές Ανάγκες.
Keywords: Ψυχική ανθεκτικότητα
Ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Rights: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KeramariEulampiaMsc2017.pdf2.07 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons