Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20200
Συγγραφέας: Τσιαμούλου, Ελένη
Τίτλος: Η επίδραση της αυτοαντίληψης στην ικανότητα αναγνώρισης των συναισθημάτων σε μαθητές της Α/θμιας εκπαίδευσης με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες
Ημερομηνία Έκδοσης: 2017
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Καρτασίδου, Λευκοθέα
Περίληψη: Ο όρος «αυτοαντίληψη» και η ικανότητα αναγνώρισης συναισθημάτων συνδέονται με σημαντικές πτυχές της ζωής των ανθρώπων όπως οι κοινωνικές σχέσεις. Στην περίπτωση παιδιών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες ή αναπηρίες παρατηρείται ότι η αυτοαντίληψη και η ικανότητα αναγνώρισης συναισθημάτων κυμαίνονται σε χαμηλά επίπεδα. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει την επίδραση της αυτοαντίληψης στην ικανότητα αναγνώρισης των έξι βασικών συναισθημάτων (χαρά, λύπη, θυμός, αηδία, φόβος, έκπληξη). Στην έρευνα συμμετείχαν 35 μαθητές με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες ή αναπηρίες ηλικίας 6 έως 12 ετών. Η αυτοαντίληψη των μαθητών αξιολογήθηκε με το ερωτηματολόγιο «Πως αντιλαμβάνομαι των εαυτό μου» σε αντιστοιχία με την ηλικία των μαθητών ενώ η ικανότητα αναγνώρισης των έξι βασικών συναισθημάτων αξιολογήθηκε με τη χρήση φωτογραφικού υλικού από το Pictures of Facial Action Coding System (FACS) σε συνδυασμό με υποθετικά σενάρια η βάση των οποίων είναι τα υποθετικά σενάρια των Stewart/Singh. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, η αυτοαντίληψη δεν επηρεάζει την ικανότητα αναγνώρισης των συναισθημάτων, εξαιρείται η υποκλίμακα των σχέσεων με τους συνομηλίκους που σχετίζεται θετικά με την αναγνώριση του φόβου. Επιπλέον, η ηλικία σχετίζεται αρνητικά με την αυτοαντίληψη της σχολικής ικανότητας, τη γενική αυτοαντίληψη και την αναγνώριση του συναισθήματος της χαράς. Συμπερασματικά, η ανάπτυξη της αυτοαντίληψης και των διαστάσεων της επηρεάζεται την ηλικία και το φύλο σε αντίθεση με την ικανότητα αναγνώρισης των συναισθημάτων. Επίσης, η διάσταση των σχέσεων με τους συνομήλικους επηρεάζει σημαντικά την αυτοαντίληψη. Τα αποτελέσματα της έρευνας θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν στον σχεδιασμό προγραμμάτων ή παρεμβάσεων για την ενίσχυση της γενικής αυτοαντίληψης και των επιμέρους διαστάσεων της και για την ανάπτυξη της ικανότητας αναγνώρισης συναισθημάτων, ιδιαιτέρως αυτών όπου οι συγκεκριμένοι μαθητές εντοπίζεται ότι συναντούν δυσκολίες.
Λέξεις Κλειδιά: Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Special educational needs
Αυτοαντίληψη
Disability
Self-perception
Recognition of emotions
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
TsiamoulouEleniMsc2017.pdf1.96 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons