Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20198
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚαρτασίδου, Λευκοθέαel
dc.contributor.authorΠαπαστεργίου, Σωκράτηςel
dc.date.accessioned2017-04-20T08:13:30Z-
dc.date.available2017-04-20T08:13:30Z-
dc.date.issued2017el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20198-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017el
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία διερευνά τις απόψεις των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης γενικής και ειδικής αγωγής αναφορικά με τη συμπερίληψη μαθητών με πολλαπλές αναπηρίες στο γενικό σχολείο. Πιο συγκεκριμένα εστιάζει στα οφέλη της συμπερίληψης για τη συγκεκριμένη κατηγορία μαθητών, στους παράγοντες που λειτουργούν ανασταλτικά στην εφαρμογή της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης ατόμων με πολλαπλές αναπηρίες στην Ελλάδα και στις προϋποθέσεις και συνθήκες κάτω από τις οποίες θα ήταν εφικτή η εκπαιδευτική συμπερίληψη ατόμων με πολλαπλές αναπηρίες στη χώρα μας πάντα σύμφωνα με τις απόψεις των εκπαιδευτικών. Για την επίτευξη το σκοπού της έρευνας διερευνήθηκαν οι απόψεις 20 εκπαιδευτικών που διδάσκουν σε Γυμνάσια, Λύκεια, ΕΠΑΛ και ΕΕΕΕΚ σε 6 Νομούς της Ελλάδας, με τη χρήση της συνέντευξης ως ερευνητικού εργαλείου. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι στην πλειοψηφία τους οι εκπαιδευτικοί τοποθετήθηκαν θετικά ως προς τα οφέλη που προκύπτουν από την συμπερίληψη μαθητών με πολλαπλές αναπηρίες στη γενική τάξη, γεγονός που σε συνδυασμό με το ότι η συντριπτική πλειοψηφία γνώριζε τον όρο συμπερίληψη είναι ενθαρρυντικό. Ωστόσο το σύνολο των συμμετεχόντων έκρινε τα γενικά σχολεία ακατάλληλα να φιλοξενήσουν μαθητές με πολλαπλές αναπηρίες κυρίως λόγο της ελλιπούς κτιριακής υποδομής και των ελλείψεων σε ειδικευμένο βοηθητικό και επιστημονικό προσωπικό, ενώ αναφέρθηκαν επίσης η δυσκολία στην προσβασιμότητα, οι ελλείψεις σε υλικά μέσα και τεχνολογικό εξοπλισμό, η απουσία αναλυτικού προγράμματος για αυτήν την κατηγορία μαθητών αλλά και οι στάσεις και οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών που σε μεγάλο βαθμό συνδέονται με τις ελλιπείς γνώσεις και την ελλιπή εκπαίδευση. Τέλος η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών στην παρούσα έρευνα συνέδεσε το ζήτημα της εφαρμογής της συμπερίληψης στη χώρα μας με την αύξηση της χρηματοδότησης, την εξασφάλιση των απαραίτητων κτιριακών, υλικοτεχνικών και άλλων υποδομών στις σχολικές μονάδες αλλά και την ποιοτική και αποτελεσματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.el
dc.format.extent138el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΕιδική αγωγήel
dc.subjectΣυμπερίληψηel
dc.subjectΑπόψειςel
dc.subjectΕκπαιδευτικοίel
dc.subjectΠολλαπλές αναπηρίεςel
dc.subjectΔευτεροβάθμια εκπαίδευσηel
dc.titleΟι απόψεις των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ειδικής και γενικής αγωγής για την συμπερίληψη των μαθητών με πολλαπλές αναπηρίες στο γενικό σχολείοel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PapastergiouSokratisMsc2017.pdf1.47 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons