Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20193
Author: Καρατζά, Χρυσούλα
Title: Η σχέση αναγνωστικής ικανότητας και αυτοαντίληψης/αυτοεκτίμησης: μία διερευνητική μελέτη σε μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των πρώτων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου
Date Issued: 2016
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Καρτασίδου, Λευκοθέα
Abstract: Σημαντική πτυχή της εκπαίδευσης αποτελεί η ανάγνωση, καθώς και η αυτοαντίληψη, η άποψη, δηλαδή, που φέρουν οι μαθητές για τις ικανότητες τους. Στόχος της έρευνας είναι η μελέτη της σχέσης μεταξύ αναγνωστικής ικανότητας μαθητών Δημοτικού Σχολείου συνδυαστικά με τη γενική και αναγνωστική αυτοαντίληψη/ αυτοεκτίμηση. Θεωρείται σημαντικό να διερευνηθούν οι διαφορές ανάμεσα στο μαθητικό πληθυσμό με γενικευμένες μαθησιακές δυσκολίες και σύνδρομο Down συγκριτικά με τον τυπικό αναπτυσσόμενο πληθυσμό. Συμμετέχουν συνολικά 95 μαθητές από σχολεία και συλλόγους της Βόρειας Ελλάδας. Οι μαθητές παρακολουθούν τη Β’ και Γ’ τάξη, ενώ η ομάδα των μαθητών με σύνδρομο down περιλαμβάνει μαθητές Γ’ ως Στ’ τάξης, με στόχο την εξισορρόπηση της νοητικής ηλικίας του δείγματος. Αναφορικά με το πληθυσμό των ομάδων, οι δύο πρώτες κατηγορίες αποτελούνται από 20 μαθητές ανά τάξη, ενώ η κατηγορία μαθητών με σύνδρομο down αποτελείται από 15 άτομα συνολικά. Αποδεικνύεται η συσχέτιση ανάμεσα στην αυτοαντίληψη και την αναγνωστική ικανότητα, καθώς και ότι επηρεάζονται οι έννοιες αυτές από την αναπηρία των συμμετεχόντων. Για την εξυπηρέτηση των στόχων χρησιμοποιούνται κλίμακες ελέγχου αναγνωστικής ικανότητας και ερωτηματολόγια γενικής και αναγνωστικής αυτοαντίληψης.
Keywords: Αναγνωστική ικανότητα και αυτοαντίληψη
Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και σύνδρομο Dwon
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2016.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KaratzaChrysoulaMsc2016.pdf1.24 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons