Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20110
Author: Ποτούρης, Παναγιώτης
Title: Ψηφιακός μετασχηματισμός επιχειρηματικών κλάδων: έρευνα μελετών περίπτωσης
Date Issued: 2017
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Supervisor: Φούσκας, Κωνσταντίνος
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο: «Ψηφιακός Μετασχηματισμός Επιχειρηματικών Κλάδων: Έρευνα Μελετών Περίπτωσης», έχει ως αντικείμενο μελέτης τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό και ιδιαίτερα εστιάζει σε αυτόν των επιχειρηματικών κλάδων. Στόχος της εργασίας είναι η μελέτη και η εξαγωγή καθολικών συμπερασμάτων για το υπό εξέταση αντικείμενο. Για να το καταφέρουμε αυτό, εξετάζουμε 5 μελέτες περίπτωσης/επιχειρηματικούς κλάδους που επιλέχθηκαν με βάση την συχνότητα που εμφανίζονται στην βιβλιογραφία. Οι κλάδοι αυτοί είναι: Μουσική, Επικοινωνία και Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, Ηλεκτρονικό Εμπόριο, Τουρισμός και Χρηματοοικονομικά. Σε κάθε κλάδο μελετάμε 10 σημαντικές επιχειρήσεις και τον τρόπο που αυτές λειτουργούν και επηρεάζουν τον κλάδο που δραστηριοποιούνται στο σύνολο του. Για όλους τους κλάδους έχουν τεθεί 10 κοινές ερωτήσεις που απαντώνται στο τέλος της ενότητας κάθε κλάδου. Η έρευνα μας έχει βασιστεί σε ποιοτική και όχι ποσοτική μεθοδολογία με στόχο την καλύτερη εξέταση των κλάδων και την εξαγωγή σε βάθος αποτελεσμάτων. Η συγκεκριμένη έρευνα είναι χρήσιμη κυρίως σε επιχειρηματίες ή επίδοξους επιχειρηματίες ώστε να λάβουν κάποια χρήσιμα συμπεράσματα που θα τους βοηθήσουν στις αποφάσεις τους στο επιχειρηματικό περιβάλλον που διαμορφώνεται και επηρεάζεται όλο και περισσότερο από τις νέες τεχνολογίες. Παράλληλα, πιστεύουμε ότι θα παρακινήσουμε περισσότερους νέους επιστήμονες να ασχοληθούν με αυτόν τον ιδιαίτερα σημαντικό κλάδο μελέτης που τα επόμενα χρόνια θα αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο. Συνοπτικά τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι: οι επιχειρήσεις που ηγήθηκαν κατά των ψηφιακό μετασχηματισμό των κλάδων ήταν στην πλειοψηφία τους νεοφυείς και εισήγαγαν κάποιο είδος καινοτομίας με την χρήση ενός νέου επιχειρηματικού μοντέλου. Έτσι, άλλαξαν οι επιχειρησιακές διαδικασίες, καταργήθηκαν οι χωρικοί και χρονικοί περιορισμοί και απαξιώθηκαν τα παραδοσιακά κανάλια διανομής, αποσταθεροποιώντας το παραδοσιακό οικονομικό μοντέλο. Νέα προϊόντα, νέες υπηρεσίες και νέες επιχειρήσεις εμφανίστηκαν, ενώ οι παραδοσιακές βίωσαν έντονο ανταγωνισμό και αντιμετώπισαν τον κίνδυνο να εξαφανιστούν. Οι παράγοντες που οδήγησαν στον ψηφιακό μετασχηματισμό, ήταν: η ανάπτυξη του διαδικτύου και των κινητών συσκευών, η επιθυμία των επιχειρήσεων για επέκταση της γεωγραφικής εμβέλειας τους, η επιθυμία των καταναλωτών για βελτίωση της εμπειρίας και μείωση του κόστους, το όραμα και η ηγεσία, ο ψηφιακός Δαρβινισμός και η κατάλληλη στρατηγική. Επίσης, η ριζική αλλαγή είναι η πιο συνηθισμένη όταν συμβαίνουν τα παραπάνω. Τέλος, τα σημαντικότερα προβλήματα κατά τον μετασχηματισμό είναι η αύξηση του ανταγωνισμού και η έλειψη εκπαίδευσης των καταναλωτών στις νέες τεχνολογίες, ενώ τα σημαντικότερα οφέλη, είναι: η ανταπόκριση στον ανταγωνισμό, η αύξηση των καταναλωτών, η μείωση του κόστους και η βελτίωση της εμπειρίας των πελατών.
Keywords: Ψηφιακός μετασχηματισμός
Τεχνολογίες πληροφορικής
Καινοτομία
Ψηφιακός μετασχηματισμός επιχειρηματικών κλάδων
Κρίσιμοι παράγοντες ψηφιακού μετασχηματισμού επιχειρηματικών κλάδων
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PotourisPanagiotisMsc2017.pdf1.8 MBAdobe PDFView/Open
PotourisPanagiotisMsc2017presentation.pdf1.48 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons