Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20023
Author: Δουκάκης, Νικόλαος
Title: Παρακίνηση εσωτερικών πελατών μέσω επιχειρησιακής στοχοθέτησης (ΜΒΟ) σε επίπεδο οργανωσιακού μικροκλίματος: περιπτωσιακές διερευνήσεις υπό καθεστώς οικονομικής ύφεσης
Date Issued: 2017
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Βασιλειάδης, Χρήστος
Abstract: Θεμελιώδη σκοπό του παρόντος ερευνητικού εγχειρήματος αποτελεί η διακρίβωση του κατά πόσο σύγχρονες επιχειρήσεις που λειτουργούν σε συνθήκες βαθιάς μακροοικονομικής ύφεσης, διαπνέονται από τη φιλοσοφία του εσωτερικού ΜΚΤ, όπως αυτή αντανακλάται μέσω του εκάστοτε υφιστάμενου εργασιακού κλίματος και μικροκλίματος -σημαντικών εκφάνσεων της επικρατούσας οργανωσιακής κουλτούρας- και αποτυπώνεται εν τέλει στη συμπεριφορά των λεγόμενων «εσωτερικών πελατών». Ανταποκρινόμενοι οι ίδιοι στους οργανωσιακούς στόχους, λειτουργούν ταυτόχρονα ως δέκτες εσωτερικών υπηρεσιών, αντιμετωπίζοντας τις θέσεις εργασίας τους ως «εσωτερικά προϊόντα» ικανοποίησης των αναγκών και επιθυμιών τους. Ιδιαίτερο ρόλο, στην προκείμενη περίπτωση, διαδραματίζει η παρακίνηση (παρώθηση) των εργαζόμενων, που συνδέεται στενά τόσο με το βαθμό εργασιακής ικανοποίησης που βιώνουν, όσο και με το βαθμό επαγγελματικής ή οργανωσιακής δέσμευσης που τους διέπει, καθώς, την ίδια στιγμή, αποτελούν την «εικόνα» του οργανισμού προς το εξωτερικό περιβάλλον, ιδίως όταν επανδρώνουν τμήματα «πρώτης γραμμής». Εδώ ακριβώς υπεισέρχεται η σημασία της επιχειρησιακής στοχοθέτησης, όπως αυτή που βασίζεται στους αντικειμενικούς στόχους (ΜΒΟ), καθότι οι διαρκώς επισυμβαίνουσες αλλαγές απαιτούν άμεση προσαρμογή στην ανάγκη μείωσης του κόστους παραγωγής μέσω των διαρκώς εξελισσόμενων μεθόδων επιχειρησιακής διοίκησης. Θεμελιώδη επομένως προϋπόθεση της επιτυχούς διαχείρισης των ανθρώπινων πόρων αποτελεί η βαθιά γνώση του οργανωσιακού κλίματος και μικροκλίματος, ώστε ο ισορροπημένος έλεγχος να συνδυάζεται με την αποτελεσματική παρακίνηση. Προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση σχεδιάστηκε η ανά χείρας μελέτη, στοχεύοντας στην μέσω της βιβλιογραφικής επισκόπησης και της ποσοτικής προσέγγισης καταγραφή και ανάλυση των αντιλήψεων των εργαζόμενων σε τμήματα παροχής υπηρεσιών επιχειρήσεων του ιδιωτικού τομέα, δραστηριοποιούμενων εντός της ελληνικής επικράτειας.
Keywords: Παρακίνηση
ΜΒΟ (Management by Objectives)
Εσωτερικό Μάρκετινγκ
Εσωτερικοί Πελάτες
Οργανωσιακό Μικρόκλιμα
Μακροοικονομική Ύφεση
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017
Rights: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DoukakisNikolaosextra.7z155.02 MBUnknownView/Open
DoukakisNikolaosMsc2017.pdf6.17 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons