Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20011
Author: Ουρτζάνης, Κωνσταντίνος
Title: Ο ρόλος του hrm στη διοίκηση παραγωγής της Αθηναικής Ζυθοποιίας Α.Ε.
Date Issued: 2017
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Γκοτζαμάνη, Αικατερίνη
Abstract: Το περιβάλλον μέσα στο οποίο δραστηριοποιούνται σήμερα οι επιχειρήσεις μεταβάλλεται συνεχώς και χαρακτηρίζεται από έντονο ανταγωνισμό. Με τους ρυθμούς αυτούς και με τις συνθήκες που επικρατούν είναι αδύνατο το τμήμα της Διοίκησης Ανθρώπινων Πόρων (Human Resources Management) των επιχειρήσεων να μη δέχεται ισχυρές πιέσεις. Ο οξύς και ο έντονος ανταγωνισμός κάνει τις επιχειρήσεις να αναδιαρθρώνουν και να επανεξετάζουν τις δομές τους ώστε να κάνουν τα προϊόντα τους περισσότερο ανταγωνιστικά. Μπροστά σε αυτές τις εξελίξεις το τμήμα της Διοίκησης Παραγωγής (Production Management) υφίσταται μεγάλες αλλαγές. Υπάρχει μια αυξανόμενη πεποίθηση, με βάση τα παραπάνω, ότι η σύνδεση μεταξύ της Διοίκησης Ανθρώπινων Πόρων και της Διοίκησης Παραγωγής είναι απαραίτητη για τις επιχειρήσεις, ότι προσδίδει αξία και ως εκ τούτου προσφέρει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Στη διεθνή βιβλιογραφία και αρθρογραφία υπάρχει πληθώρα ερευνών οι οποίες ασχολούνται με τη επίδραση της Διοίκησης Ανθρώπινων Πόρων στην οργάνωση των επιχειρήσεων. Δυστυχώς, οι έρευνες που αφορούν την επίδραση της ΔΑΠ στην Διοίκηση Παραγωγής είναι λίγες. Η εργασία αυτή επικεντρώνεται στην επίδραση που ασκεί η Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων στη Διοίκηση Παραγωγής της μεγαλύτερης εταιρείας Ζυθοποιίας στην Ελλάδα, την «Αθηναϊκή Ζυθοποιία Α.Ε.». Η δυναμικότητα του τμήματος Παραγωγής της συγκεκριμένης εταιρείας είναι πολύ μεγάλη και μέσω της έρευνας αποδείχτηκε ότι για την επίτευξη των στόχων του τμήματος Παραγωγής ο ρόλος του HRM είναι κρίσιμος και καταλυτικός. Ωστόσο, η εργασία αυτή πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα και αποκαλύπτει τις αλληλεξαρτήσεις που υπάρχουν μεταξύ των δύο αυτών τμημάτων και αναλύονται εκτενώς οι λειτουργίες του HRM (πρόσληψη, εκπαίδευση, αξιολόγηση, συστήματα αμοιβών, κίνητρα κτλ.) και πως αυτές συνδέονται με τη Διοίκηση Παραγωγής (product management, logistics κτλ.) της «Αθηναϊκής Ζυθοποιίας Α.Ε.». Το συμπέρασμα το οποίο συνάγεται είναι ότι τα δύο αυτά τμήματα αλληλεξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό στη συγκεκριμένη εταιρεία και η φιλοσοφία αυτή προήλθε από την μητρική εταιρεία, Heineken, η οποία διατηρεί 148 θυγατρικές σε όλο τον κόσμο και επιβάλει την αλληλεξάρτηση των δύο αυτών τμημάτων σε όλες τις θυγατρικές της αφού αυτή την τακτική ακολουθεί και η ίδια. Ο σκοπός της εργασίας αυτής είναι να παροτρύνει και τις υπόλοιπες επιχειρήσεις της χώρας, οι οποίες δεν εφαρμόζουν την τακτική αυτή, να ακολουθήσουν αυτή τη στρατηγική για να ενισχύσουν τον ανταγωνισμό τους.
Keywords: Διοίκηση παραγωγής
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, Ιανουάριος, 2017
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
OurtzanisKonstantinosMsc2017.pdf698.49 kBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.