Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/19989
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑνδρονικίδης, Ανδρέαςel
dc.contributor.authorΜασούτη, Ζαφειρίαel
dc.date.accessioned2017-03-02T18:14:24Z-
dc.date.available2017-03-02T18:14:24Z-
dc.date.issued2016el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/19989-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2016.el
dc.description.abstractΤα τελευταία χρόνια, το ενδιαφέρον των ερευνητών επικεντρώθηκε στη μελέτη και στην αποκωδικοποίηση της ολοένα και αυξανόμενης τάσης των καταναλωτών να αγοράζουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, αναδεικνύοντας μια σειρά από παράγοντες, οι οποίοι περιλαμβάνουν τις αντιλήψεις τους για τη σχέση τιμής και ποιότητας, ορισμένα δημογραφικά χαρακτηριστικά και κάποιους συναισθηματικούς παράγοντες, όπως η προσήλωση στο κατάστημα, η ανοχή στο ρίσκο και οι προσφορές. Ωστόσο, η σημαντικά χαμηλότερη τιμή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας δημιούργησε αμφιβολίες σχετικά με την ποιότητά τους, καθώς στο μυαλό του καταναλωτή η χαμηλότερη τιμή συνδέθηκε με την χαμηλότερη ποιότητα. Παρόλα αυτά, σταδιακά οι επιχειρήσεις άρχισαν να βελτιώνουν την ποιότητα των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, επενδύοντας στην καινοτομία και στην ενημέρωση του κοινού, και έτσι έπαψαν να αποτελούν τη φθηνότερη εκδοχή των επώνυμων προϊόντων. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει τις προτιμήσεις των ελλήνων καταναλωτών που επισκέπτονται σουπερμάρκετ της Βορείου Ελλάδος σχετικά με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, αναδεικνύοντας τους σημαντικότερους παράγοντες που επηρεάζουν τις επιλογές τους και να προσδιορίσει αν ο βαθμός ικανοποίησής τους από το κατάστημα σχετίζεται με τους ανωτέρω παράγοντες και με την κατηγορία στην οποία ανήκει το προϊόν. Για τις ανάγκες της παρούσας έρευνας συγκεντρώσαμε 609 ερωτηματολόγια μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και παρατηρήσαμε ότι οι περισσότεροι έλληνες καταναλωτές που επιλέγουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας επηρεάζονται από την οικονομική τιμή, την καλή ποιότητα, την εμπιστοσύνη στον λιανέμπορο και τη μεγάλη ποικιλία, ενώ για να γίνουν ελκυστικότερα στους καταναλωτές τα προϊόντα αυτά είναι σημαντικό να βελτιωθούν περαιτέρω η τιμή, η ποιότητα και η ποικιλία των προϊόντων αυτών. Παράλληλα, είναι ικανοποιημένοι σε μεγάλο βαθμό από τα συσκευασμένα τρόφιμα, τα χαρτικά και τους χυμούς και αναψυκτικά ιδιωτικής ετικέτας και λιγότερο έως καθόλου με την κατηγορία των καλλυντικών. Τέλος, πολύ σημαντικό φαίνεται να είναι και το κατάστημα που διαθέτει τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ενώ ο βαθμός ικανοποίησης από τον λιανοπωλητή, σχετίζεται σε κάποιες μόνο περιπτώσεις μεγάλων καταστημάτων με τον συνδυασμό κάποιων χαρακτηριστικών, αλλά δεν σχετίζεται με την κατηγορία που ανήκει το προϊόν.el
dc.format.extent95el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/en
dc.subjectΣυμπεριφορά καταναλωτήel
dc.subjectΠροσήλωση στο κατάστημαel
dc.subjectΠροϊόντα ιδιωτικής ετικέταςel
dc.subjectΠροτιμήσεις καταναλωτώνel
dc.subjectΠροσήλωση στη μάρκαel
dc.subjectΒαθμός ικανοποίησης καταναλωτήel
dc.titleΗ ιδιωτική ετικέτα στα καταναλωτικά αγαθά στη Βόρεια Ελλάδαel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΔιατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεωνel
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MasoutiZafeiriaMsc2016.pdf1.25 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons