Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/19987
Author: Ψωμαδοπούλου, Χρυσοβαλάντου
Title: Οι στάσεις των καταναλωτών έναντι των ηλεκτρονικών αγορών στο super market: μία διαχρονική μελέτη
Date Issued: 2017
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Χατζηθωμάς, Λεωνίδας
Abstract: Τα κίνητρα που υποκινούν την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών φαίνεται να διαφέρουν ανάλογα με το προϊόν και το είδος της αγοράς. Η αγορά προϊόντων σουπερμάρκετ αποτελεί μια ιδιαίτερη κατηγορία αγορών που μπορεί να ικανοποιήσει τα ηδονιστικά κίνητρα των καταναλωτών μέσα από τη δημιουργία της κατάλληλης ατμόσφαιρας στο κατάστημα και την ίδια στιγμή και τα χρηστικά τους κίνητρα που δημιουργούνται όταν βρίσκουν τα προϊόντα που χρειάζονται απλά για να ικανοποιήσουν μια ανάγκη. Έρευνες έδειξαν ότι να υπάρχει θετική συσχέτιση ανάμεσα στις αγορές που υποκινούνται από ηδονιστικά κίνητρα και τους καταναλωτές που επιθυμούν μέσα από τις αγοραστικές εμπειρίες να επιτύχουν το βέλτιστο επίπεδο διέγερσης, αναζητώντας για περιπέτεια και νέες εμπειρίες. Ωστόσο, οι καταναλωτές που πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές επηρεάζονται από τα χρηστικά και ηδονιστικά κίνητρα των αγορών με διαφορετικό τρόπο απ’ ότι όταν πραγματοποιούν αγορές στα καταστήματα λιανικής. Στην παρούσα έρευνα επιχειρήσαμε να ερευνήσουμε τις αλλαγές που παρουσιάζουν οι στάσεις των καταναλωτών απέναντι στις ηλεκτρονικές αγορές προϊόντων σουπερμάρκετ κατά την τελευταία δεκαετία (2007-2017) και να προσδιορίσουμε τους παράγοντες από τους οποίους εξαρτάται. Τα αποτελέσματα της έρευνάς μας έδειξαν ότι σημαντικό ποσοστό των Ελλήνων καταναλωτών συνεχίζει να αντιμετωπίζει με επιφύλαξη τις ηλεκτρονικές αγορές προϊόντων σουπερμάρκετ, παρά το γεγονός ότι οι Έλληνες καταναλωτές είναι με μεγάλο βαθμό εξοικειωμένοι με τη χρήση νέων τεχνολογιών και αναγνωρίζουν τη χρηστική αξία των ηλεκτρονικών αγορών προϊόντων σουπερμάρκετ. Παράλληλα, η έρευνά μας αποκάλυψε ότι η διάθεση του καταναλωτή για αλλαγή, περιπέτεια και νέες εμπειρίες σχετίζεται θετικά με τα ηδονιστικά κίνητρα και τη διάθεση χρήσης μιας ιστοσελίδας για την αγορά προϊόντων σουπερμάρκετ. Τέλος, ανακαλύψαμε ότι η στάση των καταναλωτών απέναντι στις ηλεκτρονικές αγορές ειδών σουπερμάρκετ επηρεάζεται θετικά από την ηδονιστική κατανάλωση προϊόντων σουπερμάρκετ και αρνητικά από την χρήσης μιας ιστοσελίδας για την αγορά των προϊόντων αυτών, ενώ η διάθεση των καταναλωτών για αλλαγή, περιπέτεια και δοκιμή νέων εμπειριών δεν φαίνεται ασκεί κάποια επίδραση στη στάση τους.
Keywords: Ηλεκτρονικές αγορές, ηδονιστικά κίνητρα, διάθεση για αλλαγή, διάθεση χρήσης ιστοσελίδας για αγορά προϊόντων σουπερμάρκετ, συμπεριφορά αγοραστών, διαχρονική μελέτη
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Rights: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PsomadopoulouChrysovalantouMsc2017.pdf1.42 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons