Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/19926
Συγγραφέας: Κουλούδη, Βασιλική
Τίτλος: Σχεδιασμός και εφαρμογή ενός προγράμματος διδασκαλίας αρμονίου σε μια μαθήτρια με σύνδρομο down και έναν μαθητή με ΔΦΑ
Ημερομηνία Έκδοσης: 2017
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή
Επόπτης Καθηγητής: Καρτασίδου, Λευκοθέα
Περίληψη: Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν ο σχεδιασμός και η εφαρμογή ενός αποτελεσματικού προγράμματος διδασκαλίας αρμονίου που απευθύνεται σε δύο παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η διδασκαλία μουσικών οργάνων σε αυτόν τον πληθυσμό ένας ένας ανεξερεύνητος τομέας που προσελκύει το ενδιαφέρον τα τελευταία χρόνια λόγω των θετικών επιδράσεων που έχει η μουσική σε άτομα με ειδικές ανάγκες. Δείγμα της έρευνας ήταν ένα κορίτσι 12 χρονών με σύνδρομο down και ένα αγόρι 12 χρονών με Διαταραχή Φάσματος Αυτισμού. Η παρέμβαση διήρκεσε έξι μήνες με τη μορφή ιδιαίτερων μαθημάτων στην οικία των παιδιών μία ή δύο φορές την εβδομάδα. Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε βάσει των ευρημάτων των προηγούμενων ερευνών και μελετών και είχε ως βασικά στοιχεία: τη διδασκαλία τονικών και ρυθμικών μοτίβων, την εφαρμογή του μοντέλου μουσικών δεξιοτήτων του Gary McPherson (1995) και τη χρήση προσαρμοσμένου και εναλλακτικού συστήματος μουσικής σημειογραφίας. Πριν την παρέμβαση πραγματοποιήθηκε αξιολόγηση του επιπέδου μουσικών δεξιοτήτων των παιδιών και η διδασκαλία ακολούθησε τις αρχές διαφοροποίησης της διδασκαλίας και τις στρατηγικές της ειδικής παιδαγωγικής. Οι δύο μαθητές ανταποκρίθηκαν θετικά στο πρόγραμμα και τη διδασκαλία με την κατάκτηση ενός μικρού ρεπερτορίου εύκολων τραγουδιών. Επιπλέον, η μαθήτρια ανέπτυξε την ικανότητα ακουστικής διάκρισης και ανάγνωσης παρτιτούρας με ταυτόχρονη αναπαραγωγή στο όργανο. Το πρόγραμμα θεωρήθηκε επιτυχές ως προς την επιλογή χρήσης του μοντέλου μουσικών δεξιοτήτων, τη διδασκαλία μοτίβων και τη χρήση προσαρμοσμένου συστήματος μουσικής σημειογραφίας· και ανεπιτυχές ως προς την επιλογή του συστήματος χρωματιστής μουσικής σημειογραφίας. Τα συμπεράσματα είναι σε μεγάλο βαθμό σύμφωνα με την υπάρχουσα βιβλιογραφία
Λέξεις Κλειδιά: Διδασκαλία μουσικής
Ειδική αγωγή
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017
Δικαιώματα: CC0 1.0 Παγκόσμια
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
KouloudiVasilikiMsc2017.pdf3.18 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons