Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/19903
Συγγραφέας: Σβώλης, Κωνσταντίνος
Τίτλος: Διοίκηση ολικής ποιότητας στο δημοτικό σχολείο
Ημερομηνία Έκδοσης: 2017
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δημόσια Διοίκηση
Επόπτης Καθηγητής: Τσιότρας, Γεώργιος
Περίληψη: Σε ένα δύσκολο και ανταγωνιστικό παγκόσμιο περιβάλλον προτεραιότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ταυτόχρονα δέσμευση των κρατών που συμμετέχουν σε αυτήν, όπως και η χώρα μας, είναι η εισαγωγή διαδικασιών Ποιότητας στην Εκπαίδευση, την οποία παρέχουν στους πολίτες τους, με σκοπό τη βελτίωσή της και κατ’ επέκταση τη βελτίωση των κρατών συνολικά. Ένα σημαντικό εργαλείο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί προκειμένου να επιτευχθεί η βελτίωση στην Εκπαίδευση είναι η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας (Δ.Ο.Π.). Στόχος της έρευνάς μας, που πραγματοποιήσαμε στα πλαίσια αυτής της εργασίας, ήταν να διερευνήσουμε -κατά πόσο εφαρμόζεται η Δ.Ο.Π στα ελληνικά Δημοτικά Σχολεία σήμερα, -κατά πόσο θεωρούν αναγκαία την εφαρμογή διαδικασιών Ολικής ποιότητας οι εκπαιδευτικοί τους και οι γονείς και -σε περίπτωση που δεν εφαρμόζεται να διατυπώσουμε προτάσεις εφαρμογής της με στόχο τη σημαντική βελτίωση της Ποιότητας και των παρεχόμενων αποτελεσμάτων της μάθησης. Η έρευνά μας πραγματοποιήθηκε στα Δημοτικά Σχολεία των τεσσάρων Δήμων του Πολεοδομικού Συγκροτήματος της Δυτικής Θεσσαλονίκης. Χρησιμοποιήσαμε τη μέθοδο της ποιοτικής έρευνας που περιλάμβανε συνέντευξη με ημιδομημένο ερωτηματολόγιο και ηχητική καταγραφή των απαντήσεων. Από την έρευνα συμπεραίνεται ότι δεν εφαρμόζεται η Δ.Ο.Π στα Δημοτικά Σχολεία της Ελλάδας αλλά παρ’ όλ’ αυτά πολλές λειτουργίες και διαδικασίες τους είναι σύμφωνες με αυτήν. Ακόμη εντοπίστηκαν οι αιτίες μη εφαρμογής της Δ.Ο.Π και διατυπώθηκαν προτάσεις για την εφαρμογή της. In a challenging and competitive global environment priority of the European Union (E.U.) and at the same time commitment of the European Union Member States, including our country, is the introduction of Quality procedures in Education, which is provided to the European citizens, in order to improve education and as a result to improve the functioning of the States overall. An important tool that can be used to achieve that kind of improvement is the Total Quality Management (a.k.a. T.Q.M.). The aim of our research, which was conducted as part of this thesis, is to investigate • to what extent the Total Quality Management (T.Q.M.) is applied to Greek Primary Schools nowadays • to what extent the application of T.Q. is considered essential by teachers and parents • in case that the T.Q.M. isn’t applied to Greek Primary Schools, we formulate proposals for its implementation with a view to achieving significant improvement of the Quality and of provided learning outcomes. Our research covered the Primary Schools of the four Municipalities of the Conurbation of Western Thessaloniki. We used the method of qualitative research which included interview with a semi – structured questionnaire and audio recording of responses. In conclusion, according to our research, the Total Quality Management isn’t applied to Greek Primary Schools. However, many functions and procedures of Greek Primary Schools are consistent with the principles of T.Q.M. On this basis, we identified the causes of non – application of T.Q.M. and formulated proposals to achieve its implementation.
Λέξεις Κλειδιά: Διοίκηση Ολικής Ποιότητας, βελτίωση
Δημοτικό Σχολείο, πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017
Δικαιώματα: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Δημόσια Διοίκηση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
SvolisKonstantinosMsc2017.pdf1.81 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons