Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/19897
Author: Τρίκου, Ελένη
Title: Σχεδιασμός και εφαρμογή στρατηγικών αυτορρύθμισης της συμπεριφοράς σε μαθητές με μέτρια νοητική αναπηρία
Date Issued: 2016
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής
Supervisor: Καρτασίδου, Λευκοθέα
Abstract: Η παρούσα έρευνα, αποτελεί μια μελέτη περίπτωσης, για το σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός προγράμματος αυτορρύθμισης της συμπεριφοράς για δύο μαθητές με Νοητική Αναπηρία. Συγκεκριμένα, για την υλοποίησή της, χρησιμοποιήθηκαν στρατηγικές αυτοπαρακολούθησης και αυτοκαταγραφής, με σκοπό την μείωση συγκεκριμένων διαταρακτικών συμπεριφορών και την αντικατάστασή τους από εναλλακτικές επιθυμητές. Δόθηκε έμφαση στους παράγοντες που επηρεάζουν το σχεδιασμό και την υλοποίηση του προγράμματος, ενώ επιχειρήθηκε ο εντοπισμός των παραγόντων που προωθούν ή εμποδίζουν την αποτελεσματικότητά της. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι υπήρξε μείωση των αρνητικών διαταρακτικών συμπεριφορών των δύο μαθητών, αλλά όχι στον ίδιο βαθμό. Ατομικές διαφορές φάνηκε να επηρέασαν την υλοποίηση του προγράμματος, η οποία διακόπηκε για τον έναν εξ’ αυτών πριν την ολοκλήρωσή της. Παράλληλα, έγινε έλεγχος της κοινωνικής εγκυρότητας για την ποιοτική αξιολόγηση του προγράμματος.
Keywords: Αυτορρύθμιση
Αυτοπροσδιορισμός
Νοητική αναπηρία
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2016.
Appears in Collections:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TrikouEleniMsc2016.pdf2.25 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.