Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/19877
Author: | Χατζηαντωνίου, Κυριακή |
Title: | Ο προσανατολισμός απέναντι στην διεθνή κοινότητα ως κίνητρο μάθησης της αγγλικής γλώσσας |
Date Issued: | 2016 |
Department: | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή |
Supervisor: | Πλατσίδου, Μαρία |
Abstract: | Στην ελληνική βιβλιογραφία δεν υπάρχει καμία έρευνα που να αφορά τον προσανατολισμό των φοιτητών απέναντι στην διεθνή κοινότητα, ο οποίος αποτελείται από την στάση απέναντι στην διεθνή κοινότητα και τον ιδανικό εαυτό στην αγγλική γλώσσα. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει αν και πώς διαφοροποιείται ο προσανατολισμός απέναντι στην διεθνή κοινότητα υπό την επίδραση των δημογραφικών παραγόντων των φοιτητών. Παράλληλα εξετάζει τους δημογραφικούς παράγοντες που προβλέπουν τον προσανατολισμό απέναντι στην διεθνή κοινότητα. Επίσης, μελετά την σχέση της στάσης απέναντι στις ξένες γλώσσες και της αντιληπτής ικανότητας στην αγγλική γλώσσα με τον προσανατολισμού απέναντι στην διεθνή κοινότητα.
Στην έρευνα συμμετείχαν 406 προπτυχιακοί φοιτητές από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα του νομού Θεσσαλονίκης. Τα ερωτηματολόγια που χορηγήθηκαν για την διερεύνηση του προσανατολισμού απέναντι στην διεθνή κοινότητα ήταν το ερωτηματολόγιο της Στάσης Απέναντι στην Διεθνή Κοινότητα (International Posture Inventory, IPI) και το Ερωτηματολογίου της Εσωτερικής Παρακίνησης (Motivational Self–System Questionnaire) της έρευνας των Platsidou, Kantaridou & Papadopoulou (2016).
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν τον προσανατολισμό απέναντι στην διεθνή κοινότητα συνολικά ήταν το επίπεδο και η κατοχή πιστοποιητικού γλωσσομάθειας της αγγλικής γλώσσας, η γνώση άλλων ξένων γλωσσών εκτός της αγγλικής, η διαμονή στο εξωτερικό και η γνώση αγγλικών των γονέων. Ο επικρατέστερος προβλεπτικός παράγοντας του προσανατολισμού απέναντι στην διεθνή κοινότητα φάνηκε ότι ήταν το επίπεδο γλωσσομάθειας αγγλικών. Επίσης, διαπιστώθηκε ότι ο προσανατολισμός απέναντι στην διεθνή κοινότητα συσχετίζεται με την στάση απέναντι στις ξένες γλώσσες και την αντιληπτή ικανότητα στην αγγλική γλώσσα. In the literature concerning Greek University students, there is no evidence regarding international orientation, which is consisted of international posture and ideal L2 self. The aim of the present study is to investigate if and how international orientation is differentiated under the effect of demographic factors. At the same time, it examines the demographic factors which predict international orientation. Also, it studies the relationship between attitudes towards language learning and perceived L2 competence with international orientation. In the research participated 406 undergraduate students from higher educational institutes of Thessaloniki. The questionnaires which were administered to investigate international orientation were the International Posture Inventory (IPI) and the Motivational Self–System Questionnaire from the research of Platsidou, Kantaridou & Papadopoulou (2016). The results showed that the main factors which affected international orientation were the level and the possession of English language certificate, the knowledge of other foreign languages except of English, the residence abroad and parents’ EFL knowledge. The predominant predictor of international orientation appeared to be the level of English language proficiency. Also, it was found that international orientation related to attitudes towards language learning and perceived L2 competence. |
Keywords: | Ιδανικός εαυτός στην αγγλική γλώσσα Στάση απέναντι στην διεθνή κοινότητα Αντιληπτή ικανότητα στην αγγλική γλώσσα Στάση απέναντι στις ξένες γλώσσες Φοιτητές International orientation Ideal L2 self International posture Perceived L2 competence Attitudes towards language learning Undergraduate students |
Information: | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2016. |
Rights: | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ChatziantoniouKyriakiMsc2016.pdf | 1 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License