Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/19862
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΣίμος, Γρηγόρηςel
dc.contributor.authorΣπανού, Αντιγόνηel
dc.date.accessioned2017-01-26T12:10:06Z-
dc.date.available2017-01-26T12:10:06Z-
dc.date.issued2016el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/19862-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2016el
dc.description.abstractΕκτιμάται πως το 2%-10% του μαθητικού πληθυσμού έχει διαγνωστεί με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (ΑPA, 1994). Οι Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (Ε.Μ.Δ) αυξάνουν τον κίνδυνο για εμφάνιση κοινωνικών, ψυχικών και συναισθηματικών προβλημάτων, οι οποίες αποτελούν τροχοπέδη για την ομαλή προσαρμογή και εξέλιξη των παιδιών που έχουν διαγνωστεί με αυτές. Η παρούσα έρευνα αποτελεί προσπάθεια για την αξιολόγηση των αγχωδών διαταραχών και των συμπεριφορικών προβλημάτων της ομάδας των παιδιών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες στον Ελλαδικό χώρο, όπου μικρή προσπάθεια έχει καταβληθεί για ανίχνευση, αξιολόγηση και παρέμβαση των παραπάνω διαταραχών. Το δείγμα της έρευνας αποτελούταν από 130 παιδιά συνολικά της Ε΄ και Στ΄ τάξης του Δημοτικού σχολείου, εκ των οποίων οι 60 ήταν μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες και οι 70 ήταν μαθητές τυπικής ανάπτυξης. Για την αξιολόγηση, τους χορηγήθηκαν 2 σταθμισμένα εργαλεία, η Ελληνική προσαρμογή του ερωτηματολογίου Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ) και η Ελληνική προσαρμογή του ερωτηματολογίου Spence Children’s Anxiety Scale (SCAS). Το πρώτο εκ των οποίων αξιολόγησε τις Αγχώδεις Διαταραχές και το δεύτερο αξιολόγησε Δυνατότητες και Δυσκολίες Συνολικά . Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων διαφάνηκε πως οι Μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες παρουσίασαν αγχώδη συμπτώματα σε μεγαλύτερη συχνότητα από ότι οι μαθητές χωρίς Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες. Επίσης οι μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες εμφάνισαν μεγαλύτερες δυσκολίες που σχετίζονται με: Συναισθηματικά Συμπτώματα, Προβλήματα Σχέσεων με Συνομηλίκους και Κοινωνική Δυσλειτουργία . Συμπερασματικά, η επίδοση των μαθητών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες διαφοροποιείται με βάση το φύλο, με τα κορίτσια να παρουσιάζουν πιο υψηλά ποσοστά αγχωδών συμπτωμάτων που σχετίζονται με το Άγχος Αποχωρισμού.el
dc.format.extent104el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΕιδικές μαθησιακές δυσκολίεςel
dc.subjectΑγχώδεις διαταραχέςen
dc.subjectΣυμπεριφορικά προβλήματαel
dc.subjectΣυναισθηματικά συμπτώματαel
dc.subjectΣχέσεις με συνομηλίκουςel
dc.titleΣχέση των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών με αγχώδη και συμπεριφορικά προβλήματαel
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγήel
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SpanouAntigoniMsc2016.pdf2.08 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons