Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/19862
Συγγραφέας: Σπανού, Αντιγόνη
Τίτλος: Σχέση των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών με αγχώδη και συμπεριφορικά προβλήματα
Ημερομηνία Έκδοσης: 2016
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή
Επόπτης Καθηγητής: Σίμος, Γρηγόρης
Περίληψη: Εκτιμάται πως το 2%-10% του μαθητικού πληθυσμού έχει διαγνωστεί με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (ΑPA, 1994). Οι Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (Ε.Μ.Δ) αυξάνουν τον κίνδυνο για εμφάνιση κοινωνικών, ψυχικών και συναισθηματικών προβλημάτων, οι οποίες αποτελούν τροχοπέδη για την ομαλή προσαρμογή και εξέλιξη των παιδιών που έχουν διαγνωστεί με αυτές. Η παρούσα έρευνα αποτελεί προσπάθεια για την αξιολόγηση των αγχωδών διαταραχών και των συμπεριφορικών προβλημάτων της ομάδας των παιδιών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες στον Ελλαδικό χώρο, όπου μικρή προσπάθεια έχει καταβληθεί για ανίχνευση, αξιολόγηση και παρέμβαση των παραπάνω διαταραχών. Το δείγμα της έρευνας αποτελούταν από 130 παιδιά συνολικά της Ε΄ και Στ΄ τάξης του Δημοτικού σχολείου, εκ των οποίων οι 60 ήταν μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες και οι 70 ήταν μαθητές τυπικής ανάπτυξης. Για την αξιολόγηση, τους χορηγήθηκαν 2 σταθμισμένα εργαλεία, η Ελληνική προσαρμογή του ερωτηματολογίου Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ) και η Ελληνική προσαρμογή του ερωτηματολογίου Spence Children’s Anxiety Scale (SCAS). Το πρώτο εκ των οποίων αξιολόγησε τις Αγχώδεις Διαταραχές και το δεύτερο αξιολόγησε Δυνατότητες και Δυσκολίες Συνολικά . Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων διαφάνηκε πως οι Μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες παρουσίασαν αγχώδη συμπτώματα σε μεγαλύτερη συχνότητα από ότι οι μαθητές χωρίς Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες. Επίσης οι μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες εμφάνισαν μεγαλύτερες δυσκολίες που σχετίζονται με: Συναισθηματικά Συμπτώματα, Προβλήματα Σχέσεων με Συνομηλίκους και Κοινωνική Δυσλειτουργία . Συμπερασματικά, η επίδοση των μαθητών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες διαφοροποιείται με βάση το φύλο, με τα κορίτσια να παρουσιάζουν πιο υψηλά ποσοστά αγχωδών συμπτωμάτων που σχετίζονται με το Άγχος Αποχωρισμού.
Λέξεις Κλειδιά: Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Αγχώδεις διαταραχές
Συμπεριφορικά προβλήματα
Συναισθηματικά συμπτώματα
Σχέσεις με συνομηλίκους
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2016
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
SpanouAntigoniMsc2016.pdf2.08 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons