Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/19822
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚουσκουβέλης, Ηλίαςel
dc.contributor.authorΡάττας, Αθανάσιοςel
dc.date.accessioned2017-01-04T11:35:41Z-
dc.date.available2017-01-04T11:35:41Z-
dc.date.issued2016el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/19822-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2016.el
dc.description.abstractΟ Διεθνισμός ως έννοια ενυπάρχει διαχρονικά σε κάθε έκφραση του ανθρώπου με τα μέσα επικοινωνίας του, εφόσον η κάθε δημιουργία του όπως για παράδειγμα ένα έργο τέχνης με την επικαιροποιησή του, δηλαδή την έκθεση του, σπάζει τα στενά εθνικά, ιδεολογικά ή κοινοτικά όρια και αφορά ως ιδέα ένα ευρύτερο σύνολο ανθρώπων αποζητώντας την κοινή αποδοχή του ως ιδέα και ως σύνολο, ή την πρόκληση αντιδράσεων και την εκπαιδευτική του τοποθέτηση σε ένα σύνολο αλληλέγγυων ανθρώπων. Έτσι ως εργαλείο λειτουργεί υπέρ της οικοδόμησης σχέσεων συνεργασίας και την ενίσχυση κινημάτων με ιδεολογικό περιεχόμενο, κανόνες λειτουργίας και πάντα κοινωνική ισχύ και αποδοχή. Όμως από τον 19ο αιώνα ή επανεμφάνιση του Διεθνισμού οριοθετεί ένα σύνολο λειτουργιών του παρελθόντος με αυτό που θα ακολουθήσει μέχρι σήμερα. Κατά αυτόν τον τρόπο ο διεθνισμός ως θεωρία ή πρακτική της πολιτικής, δηλαδή και εδώ ως εργαλείο, βασίζεται στην συνεργασία ανάμεσα στα έθνη, τα Έθνη Κράτη με συνταγματική κατοχύρωση η οποία διαφυλάττει από κάθε εθνικιστική εκτροπή. Μέχρι αυτού του σημείου ο διεθνισμός υπήρξε συνώνυμος του κοσμοπολιτισμού μιας πρακτικής που μέρος της οφείλει σε αυτόν ο σοσιαλιστικός διεθνισμός, ο οποίος κινείται στην λογική μιας παγκόσμιας κοινότητας απαλλαγμένη από διακρίσεις και γεμάτη αλληλεγγύη μεταξύ των μελλών της. Ίσως αυτό να θυμίζει προκαπιταλιστικές ή πρωτοχριστιανικές κοινωνίες όμως έχει ως αφετηρία τις οικουμενικές παραδοχές για την ανθρώπινη φύση, οι οποίες αντιδιαστέλλονται με την πρακτική και λογική του πολιτικού εθνικισμού βάση του οποίου δίνεται έμφαση στην διαμόρφωση της πολιτικής ταυτότητας από την εθνικότητα. Ωστόσο όμως στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής οικοδόμησης ο διεθνισμός έχε δείξει δείγματα γραφής συμβατά με τον εθνικισμό καθώς υποστηρίζει τη συνεργασία και αλληλεγγύη μεταξύ προϋπαρχόντων εθνών κρατών παρά την εμμονική απώλεια της εθνικής σχέσης και εξάρτησης με την εθνική ταυτότητα. Στον φιλελεύθερο διεθνισμό υποστηρίζεται ο ατομικισμός, το ελεύθερο εμπόριο και η οικονομική αλληλεξάρτηση με έναν χαρακτήρα δεσμευτικό ως προς την τελική οικοδόμηση και ενίσχυση των διεθνών οργανισμών δημιουργώντας έτσι ένα εξ αρχής αντίπαλο δέος στο Ευρωπαϊκό οικοδόμημα.el
dc.format.extent108el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΑναρχίαel
dc.subjectΩφελιμισμόςel
dc.subjectΑυταρχισμόςel
dc.subjectΔιεθνισμόςel
dc.subjectΕθνικισμόςel
dc.subjectΗγεμονισμόςel
dc.subjectΘεσμοίel
dc.subjectΜονοπώλιοel
dc.subjectΝεολειτουργισμόςel
dc.subjectΝεορεαλισμόςel
dc.subjectΝεοφιλελευθερισμόςel
dc.subjectΟλοκληρωτισμόςel
dc.subjectΡασιοναλισμόςel
dc.subjectΣοσιαλισμόςel
dc.titleΟ διεθνισμός ως πολιτική και ιδεολογία στην οικοδόμηση της Ευρωπαϊκής Ένωσηςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίαςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας, Επιχειρηματικότητας, Εκπαίδευσης και Πολιτισμού (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RattasAthanasiosMsc2016.pdf1.53 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons