Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/19761
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΛαδάς, Ανέστηςel
dc.contributor.authorΓκαμαράζη, Μαρίαel
dc.date.accessioned2016-12-06T10:06:59Z-
dc.date.available2016-12-06T10:06:59Z-
dc.date.issued2016el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/19761-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2016.el
dc.description.abstractΣτην εποχή της παγκοσμιοποίησης οι Πολυεθνικές Επιχειρήσεις διαδραματίζουν μείζονος σημασίας ρόλο στην παγκόσμια οικονομία, αφού ένα μεγάλο ποσοστό του παγκόσμιου εμπορίου πραγματοποιείται είτε μεταξύ αυτών είτε εντός στα πλαίσια του ομίλου μέσω των ενδοομιλικών συναλλαγών. Με τον όρο ενδοομιλική τιμολόγηση αναφερόμαστε στις τιμές που χρησιμοποιούνται για τις ενδοομιλικές συναλλαγές. Η ενδοομιλική τιμολόγηση ή transfer pricing θεωρείται από πολλούς οικονομικούς διευθυντές ως ένα από τα πιο σημαντικά φορολογικά ζητήματα που τους απασχολούν και η διεθνής κοινότητα συνειδητοποιεί όλο και περισσότερο ότι θα μπορούσαν να υπάρχουν σημαντικά φορολογικά έσοδα από μία αυστηρότερη εφαρμογή της νομοθεσίας στην ενδοομιλική τιμολόγηση. Στην παρούσα εργασία γίνεται μία προσπάθεια προσέγγισης της έννοιας της ενδοομιλικής τιμολόγησης μέσω της υπάρχουσας βιβλιογραφίας και του τρόπου που εφαρμόζεται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία σε παγκόσμιο και σε εγχώριο επίπεδο. Επιπλέον εξετάζεται η συμπεριφορά των πολυεθνικών επιχειρήσεων και του τρόπου που μπορούν να χρησιμοποιήσουν την ενδοομιλική τιμολόγηση ώστε να επωφεληθούν των διαφορών του φορολογικού καθεστώτος ανά χώρα με σκοπό να αποφύγουν την υψηλή φορολόγηση των κερδών τους. Τέλος, ενώ στη βιβλιογραφία η ενδοομιλική τιμολόγηση χρησιμοποιείται και για σκοπούς ελέγχου της διαχείρισης και για βελτιστοποίηση του φόρου, στην πραγματικότητα οι διάφορες στρατηγικές περιστρέφονται γύρω από το τελευταίο, και γίνεται εμφανής ο αντίκτυπος της φορολογικής νομοθεσίας στις πρακτικές των πολυεθνικών επιχειρήσεων.el
dc.format.extent84el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΕνδοομιλική τιμολόγησηel
dc.subjectΕνδοομιλικές συναλλαγέςel
dc.subjectΑρχή των ίσων αποστάσεωνel
dc.subjectΠολυεθνικές επιχειρήσειςel
dc.subjectΦορολογίαel
dc.titleΣτρατηγική ενδοομιλικής τιμολόγησης.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Λογιστική & Χρηματοοικονομικήel
Appears in Collections:ΠΜΣ Λογιστική & Χρηματοοικονομική (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GkamaraziMariaMsc2016.pdf1.02 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.