Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/19734
Author: Μπεκιάρη, Χρυσάνθη
Title: Μέθοδος τιμολογιακής πολιτικής στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Date Issued: 2016
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Εφαρμοσμένη Λογιστική και Ελεγκτική
Supervisor: Γκίνογλου, Δημήτριος
Abstract: Η τιμολογιακή πολιτική των μικρομεσαίων επιχειρήσεων αποτελεί πρωταρχικής σπουδαιότητας διαδικασία για την επίτευξη των εταιρικών σκοπών μιας μικρομεσαίας επιχείρησης, επηρεάζοντας άμεσα τη θέση της στην αγορά, τη σχέση της με τους καταναλωτές, τη δύναμή της σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές καθώς επίσης και την κερδοφορία της. Οι στρατηγικές διαμόρφωσης των τιμών επηρεάζονται από τον τρόπο αντίδρασης των καταναλωτών στις επικρατούσες τιμολογιακές συνθήκες και υπό αυτήν την έννοια η ανάλυση της στάσης των καταναλωτών αναφορικά με διάφορα επίπεδα τιμών ενός προϊόντος, δύναται να αποτελέσει προαπαιτούμενο για την ανάπτυξη της ακολουθητέας τιμολογιακής πολιτικής. Κατά συνέπεια, οι τιμολογιακές στρατηγικές δύναται να αναπτυχθούν (α) με βάση το κόστος, (β) με βάση τον καταναλωτή και (γ) με βάση τον ανταγωνισμό. Παράλληλα, ο καθορισμός των τιμών επηρεάζεται τόσο από εσωτερικούς παράγοντες, όσο και από εξωτερικούς παράγοντες, ενώ η στρατηγική τιμολόγησης απαιτεί τον συντονισμό των αλληλένδετων διαδικασιών του μάρκετινγκ και δύναται να αναπτυχθεί σε τέσσερις διαστάσεις ανάλογα με το βαθμό ενεργητικής ή παθητικής διαμόρφωσή της. Η διερεύνηση της τιμολογιακής πολιτικής των μικρομεσαίων επιχειρήσεων λόγω της πρόσφατης παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης, εντοπίζει την εφαρμογή πολιτικής μείωσης των τιμών από την πλειονότητα των βιομηχανικών επιχειρήσεων με σκοπό τη διατήρηση του επιπέδου των πωλήσεων. Στην Ελλάδα, οι κύριοι στόχοι των επιχειρήσεων περιλαμβάνουν τη διατήρηση ή/και ανάπτυξη της αγοράς, την ικανοποίηση των πελατών καθώς και την επίτευξη οικονομικών στόχων. Για την επίτευξη των ανωτέρω, οι ελληνικές επιχειρήσεις επιλέγουν κυρίως την τιμολόγηση βάσει του κόστους συν περιθωρίου κέρδους, ενώ στις λιγότερο χρησιμοποιούμενες στρατηγικές συγκαταλέγεται η ανάλυση συμβολής καθώς και η μέθοδος της οριακής τιμολόγησης. Λέξεις Κλειδιά: Τιμολόγηση, καθορισμός τιμών, τιμολογιακή πολιτική, στρατηγικές μάρκετινγκ
Keywords: Στρατηγική
Επιχείρηση
Τιμολογιακή πολιτική
Στρατηγικές μάρκετινγκ
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2016.
Appears in Collections:ΠΜΣ Εφαρμοσμένη Λογιστική & Ελεγκτική (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BekiariChrysanthiMsc2016.pdf755.98 kBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.