Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/19656
Author: | Τσιουπλή, Ευγενία |
Title: | Διερεύνηση απόψεων στελεχών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σύμφωνα με το Π.Δ. 152/2013. |
Date Issued: | 2016 |
Department: | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής |
Supervisor: | Βαλκάνος, Ευθύμιος |
Abstract: | Η εκπαίδευση ενηλίκων και η διά βίου μάθηση αποτελούν αναγκαιότητες στην σύγχρονη κοινωνική και επαγγελματική πραγματικότητα. Οι συνεχείς επιμορφώσεις και η αξιολόγηση σε έναν επαγγελματικό χώρο είναι απαραίτητα στοιχεία για την διασφάλιση του υψηλού επιπέδου ποιότητας. Στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, ωστόσο, η έννοια της αξιολόγησης αποτελεί ένα πεδίο διαρκών αντιπαραθέσεων και, ουσιαστικά, ανολοκλήρωτων πολιτικών επιλογών. Αντικείμενο έρευνας της παρούσας εργασίας αποτελεί η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και η επιμόρφωση τους. Ιδιαίτερη μέριμνα δόθηκε στην σημαντικότητα της αξιολόγησης και της διαρκούς επιμόρφωσης ως παράγοντες βελτίωσης της επαγγελματικής ταυτότητας και του ανθρώπινου δυναμικού εν γένει. Βασικός σκοπός της έρευνας είναι να εντοπιστούν οι δυσκολίες στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών, όπως αυτές προκύπτουν μέσα από την εμπειρία των Σχολικών Συμβούλων στην τελευταία προσπάθεια αξιολόγησης το 2013-2014 με το Π.Δ. 152/2013. Επιπλέον, να διερευνηθούν οι ενστάσεις και οι προβληματισμοί τους απέναντι στο συγκεκριμένο αξιολογικό πλαίσιο το οποίο αποδείχτηκε ατελέσφορο καθώς και κάποιες, ενδεχόμενες, προτάσεις βελτίωσής του. Ακόμη, διερευνήθηκε ο βαθμός και τα σημεία στα οποία λειτούργησαν ως μέντορες, στην αξιολόγηση, και ως εκπαιδευτές ενηλίκων, στην επιμόρφωση. Για την εκπόνηση της συγκεκριμένης ερευνητικής εργασίας προκρίθηκε η ακόλουθη διαδικασία: για την συλλογή δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν ημι-δομημένες συνεντεύξεις σε υψηλόβαθμα στελέχη σε Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και κατόπιν κωδικοποιήθηκαν με την μέθοδο της θεματικής ανάλυσης. Adult education and lifelong learning are necessities in the current social and professional reality. Continuous training and assessment in the workplace are essential elements to ensure the high quality level. In the Greek educational system, however, the concept of evaluation is a field of standing conflicts and eventually unfinished political choices. The present study investigated the evaluation of education and training as key elements in education. Particular attention is given to the importance - 12 - of the evaluation and the continuous training as factors contributing to improvement of professional identity and human resources in general. The main purpose of the survey is to identify the difficulties in evaluating education and training, as reflected through the experience of the School Advisers last effort evaluation in 2013-2014 with the law 152/2013. Furthermore, the complaints and their concerns towards the specific evaluative framework which proved ineffective and some improvement proposals were also investigated. Moreover, we investigated the degree and the points in the process which acted as mentors, evaluation, and as adult educators in training. The data collection of the present research work was based on the evidence collected from semi structured interviews, while the analysis of these data was carried out by using the method of thematic analysis. |
Keywords: | Αξιολόγηση Eπιμόρφωση Σχολικοί σύμβουλοι Μέντορας Π.Δ.152/2013 Evaluation Training School advisors Mentor P.D.152/2013 |
Information: | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2016. |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TsioupliEugeniaMsc2016.pdf | 2.13 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.