Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/19640
Author: Δημάκης, Φώτιος
Title: Χρηματοοικονομική ανάλυση εταιρειών τροφίμων και προοπτικές ανάπτυξής τους.
Date Issued: 2016
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Εφαρμοσμένη Λογιστική και Ελεγκτική
Supervisor: Παπαδόπουλος, Συμεών
Abstract: Η λογιστική αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της σύγχρονης επιχειρηματικής πρακτικής. Μέσω της λογιστική πληροφόρησης, και συγκεκριμένα μέσω των οικονομικών καταστάσεων, τόσο οι εξωτερικοί (προμηθευτές, Τράπεζες κ.α.) όσο και οι εσωτερικοί (Διοίκηση) χρήστες μπορούν να εξάγουν συμπεράσματα για την πορεία και την επίδοση της επιχείρησης. Μία πολύ σημαντική πτυχή των οικονομικών καταστάσεων είναι η χρησιμοποίησή τους για χρηματοοικονομική ανάλυση μιας οντότητας. Στην παρούσα εργασία, πραγματοποιείται ένα είδος χρηματοοικονομικής ανάλυσης, η ανάλυση αριθμοδεικτών. Με τον τρόπο αυτό, προκύπτουν στοιχεία για τη ρευστότητα, την αποδοτικότητα και άλλα βασικά μεγέθη των εταιρειών. Συγκεκριμένα, διενεργείται ανάλυση αριθμοδεικτών για τις τρεις εισηγμένες επιχειρήσεις που εντάσσονται στον κλάδο των τροφίμων. Κριτήριο για την επιλογή τους είναι ο Κύκλος Εργασιών και η έλλειψη ενδείξεων για διακοπή της λειτουργίας τους. Οι εταιρείες που τελικά επιλέχθηκαν είναι η ΚΡΕΤΑ ΦΑΡΜ Α.Ε.Β.Ε. ΑΛΛΑΝΤΙΚΑ – ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΡΕΑΤΟΣ, η ΜΥΛΟΙ ΛΟΥΛΗ Α.Ε. και η ΚΡΙ-ΚΡΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΓΑΛΑΚΤΟΣ Α.Β.Ε.Ε. Ο κλάδος των τροφίμων κατέχει ηγετική θέση στην ελληνική οικονομία, αλλά και στην ευρωπαϊκή, καθώς σ’ αυτόν εντάσσεται μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων και απασχολείται σημαντικό μερίδιο του συνολικού ανθρώπινου δυναμικού. Στη χώρα μας, η πλειοψηφία των επιχειρήσεων του κλάδου είναι μικρομεσαίες. Υπάρχουν όμως και μεγάλες εταιρείες, οι οποίες καταλαμβάνουν μεγάλα μερίδια αγοράς και δραστηριοποιούνται και στο εξωτερικό. Οι ευκαιρίες που υπάρχουν στην Ελλάδα για να αναπτυχθεί μια εταιρεία τροφίμων είναι πολλές και περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τις ποιοτικές πρώτες ύλες και την παγκόσμια στροφή στη μεσογειακή διατροφή. Ωστόσο, παρά τις ελκυστικές ευκαιρίες, το σύνολο των επιχειρήσεων στη χώρα μας είναι αντιμέτωπο με τη μεγάλη οικονομική κρίση, η οποία έκανε την εμφάνισή της περίπου το 2009. Οι επιπτώσεις της ήταν και είναι καταστροφικές, με πολλές επιχειρήσεις να αδυνατούν να συνεχίσουν τη λειτουργία τους, την ανεργία να εκτοξεύεται και την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών να ελαττώνεται συνεχώς. Με βάση λοιπόν τα αποτελέσματα και τις τιμές των αριθμοδεικτών, εξάγονται ορισμένα συμπεράσματα για τις χρηματοοικονομικές επιδόσεις κάθε εταιρείας διαχρονικά. Ακόμη, γίνεται μια προσπάθεια αξιολόγησης της επίδρασης της κρίσης στους εν λόγω αριθμοδείκτες και κατ’ επέκταση στα βασικά μεγέθη των επιχειρήσεων. Τέλος, με μια σύντομη ανάλυση αριθμοδεικτών και κυρίως με την παράθεση κάποιων ποσοτικών δεδομένων εξετάζονται οι προοπτικές ανάπτυξης του κλάδου τροφίμων της χώρας μας. Τα ευρήματα που προκύπτουν από τους υπολογισμούς και την ανάλυση που διενεργήθηκαν στην παρούσα εργασία, παρατίθενται συγκεντρωτικά στο τελευταίο κεφάλαιο.
Keywords: Χρηματοοικονομική ανάλυση
Κλάδος τροφίμων
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2016.
Appears in Collections:ΠΜΣ Εφαρμοσμένη Λογιστική & Ελεγκτική (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DimakisPhotiosMsc2016.pdf1.3 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.