Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/19588
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΣκιαδάς, Δημήτριοςel
dc.contributor.authorΜαρκίδου, Αικατερίνηel
dc.date.accessioned2016-11-03T15:30:20Z-
dc.date.available2016-11-03T15:30:20Z-
dc.date.issued2016el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/19588-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2016.el
dc.description.abstractΣτο ανά χείρας πόνημα θα αναφερθούμε εκτενώς στην στρατηγική «Ευρώπη 2020» της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ανάπτυξη της τοπικής αυτοδιοίκησης και των περιφερειακών περιοχών των κρατών μελών της ΕΕ, καθώς και στην ενσωμάτωσή της και εφαρμογή της από τον δήμο Παύλου Μελά στη Θεσσαλονίκη. Η εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος της εργασίας, που αποτελείται από 5 κεφάλαια, θα αναφερθούμε εκτενώς στη στρατηγική «Ευρώπη 2020» και στις πολιτικές ανάπτυξης που ευαγγελίζεται. Συγκεκριμένα στο 1ο κεφάλαιο θα αναλύσουμε την αναπτυξιακή στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης «Ευρώπη 2020» με έμφαση στη νεολαία και την εκπαίδευση στην ΕΕ. Αναλύονται οι γενικοί στόχοι του προγράμματος, καθώς και οι ειδικοί στόχοι και τα στοιχεία για την εκπαίδευση. Θα αναλύσουμε το πρόγραμμα «Νεολαία σε κίνηση», καθώς και το ρόλο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των κρατών μελών στη διαδικασία υλοποίησης του ενωσιακού προγράμματος.Στο 2ο κεφάλαιο θα μιλήσουμε για την αναπτυξιακή στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης «Ευρώπη 2020» στον τομέα του πολιτισμού στην ΕΕ μέσω του προγράμματος «Δημιουργική Ευρώπη». Μέσω της Πράσινης Βίβλου του πολιτισμού επιτυγχάνεται η ομαλή συνεργασία μεταξύ των τοπικών φορέων των κρατών μελών της ΕΕ για την επίλυση προβλημάτων της τοπικής αυτοδιοίκησης. Στο 3ο κεφάλαιο θα αναφερθούμε στην έννοια της κοινότητας και την Επιτροπή των Περιφερειών, που διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη συνεργασία και υλοποίηση των προγραμμάτων για την τοπική αυτοδιοίκηση. Θα αναφέρουμε τις βασικές αρχές που διέπουν το έργο της ΕΤΠ και τις αρμοδιότητές της, καθώς και τα μέλη, τις πολιτικές ομάδες και τις επιτροπές που την απαρτίζουν. Δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε ακόμη το ρόλο της Κοινωνίας των Πολιτών και την Πλατφόρμα Παρακολούθησης της Στρατηγικής «Ευρώπη 2020» (Europe 2020 Monitoring Platform) στη λήψη αποφάσεων για τα θέματα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Στο 4ο κεφάλαιο θα αναλύσουμε την έννοια της Tοπικής Aυτοδιοίκησης στην ΕΕ μέσα από τη μελέτη περιπτώσεων κρατών μελών. Τούτο θα πραγματωθεί μέσω τηςανάλυσης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο Ηνωμένο Βασίλειο (προσφάτως απεφάσισε δια δημοψηφίσματος την αποχώρηση από την Ένωση των 27), την Ιταλία, τη Γαλλία και τη Γερμανία. Κάθε ένα από τα αναφερόμενα κράτη μέλη ακολουθεί τους δικούς του κανόνες στη διοίκηση των τοπικών κοινοτήτων και δήμων ή ομοσπονδιών. Η Ελλάδα ακολουθεί το πρότυπο της γαλλικής τοπικής αυτοδιοίκησης, όπως μπορεί εύκολα να διαπιστώσει κανείς. Στο 5ο κεφάλαιο αναλύουμε γενικά την τοπική αυτοδιοίκηση στην Ελλάδα, όπως εξελίσσεται μέσω του Προγράμματος «Καλλικράτης». Θα μιλήσουμε για την εξέλιξη της τοπικής αυτοδιοίκησης στην Ελλάδα με τη συνταγματική κατοχύρωση του θεσμού της τοπικής αυτοδιοίκησης. Στο 6ο κεφάλαιο, που ξεκινάει το δεύτερο μέρος της εργασίας θα μιλήσουμε για την κοινωνική πολιτική στο δήμο Παύλου Μελά, καθώς και για την εκπόνηση των στόχων της στρατηγικής «Ευρώπη 2020», όσον αφορά την ανάπτυξη της κοινωνικής πολιτικής τις Υπηρεσίες Υγείας, τις Υπηρεσίες Πρόνοιας και τις λοιπές Υπηρεσίες πρόνοιας, μέσω των νομικών προσώπων του δήμου Π.Μ. και της κοινωνικής πολιτικής του δήμου Π.Μ. στον τομέα της Κοινωνικής Πρόνοιας, της παιδικής μέριμνας των δομών αντιμετώπισης της φτώχιας και της ανεργίας. Στο 7ο Κεφάλαιο θα αναφερθούμε στον τομέα της εκπαίδευσης στο δήμο Παύλου Μελά, όπως διαμορφώνεται σύμφωνα με τα πρότυπα του ευρωπαϊκού εκπαιδευτικού προτύπου. Αυτό που θα μας απασχολήσει είναι ειδικότερα οι εγκαταστάσεις και οι υπηρεσίες που προωθούν το έργο της παιδείας, όπως σχολικές μονάδες, τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης και οι διευρυμένες υπηρεσίες κοινωνικής υποστήριξης. Στο 8ο Κεφάλαιο θα ασχοληθούμε με τον τομέα του πολιτισμού στο δήμο Παύλου Μελά. Στο πλαίσιο αυτό έχουν αναπτυχθεί μέτρα για την εκπαίδευση και ενημέρωση για όλους, μέτρα για την ανάπτυξη πολιτιστικών, αθλητικών και εκπαιδευτικών προγραμμάτων, εφαρμογή ενιαίας πολιτιστικής πολιτικής μεταξύ δήμου και νομικών προσώπων, μέτρα για την ανάπτυξη πολιτιστικών, αθλητικών και άλλων εκπαιδευτικών δράσεων, μέτρα για τον εξορθολογισμό λειτουργίας των αθλητικών, πολιτιστικών χώρων και αξιοποίηση των ανενεργών υποδομών. Εν κατακλείδι θα κάνουμε μια αξιολόγηση των δράσεων του δήμου Παύλου Μελά όσον αφορά τον προσδιορισμό των δεικτών παρακολούθησης και αξιολόγησης του επιχειρησιακού προγράμματος υπό το πρίσμα της στρατηγικής «Ευρώπη 2020».el
dc.format.extent97el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΝεολαίαel
dc.subjectΕκπαίδευσηel
dc.subjectΠολιτισμόςel
dc.titleΟι δράσεις και οι πολιτικές της τοπικής αυτοδιοίκησης στους τομείς νεολαίας, εκπαίδευσης και πολιτισμού, στο πλαίσιο της στρατηγικής "Ευρώπη 2020": η περίπτωση του Δήμου Παύλου Μελά.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίαςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας, Επιχειρηματικότητας, Εκπαίδευσης και Πολιτισμού (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MarkidouKaterinaMsc2016.pdf746.98 kBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.