Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/19505
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑνδρονικίδης, Ανδρέαςel
dc.contributor.authorΔαουτοπούλου, Αναστασίαel
dc.date.accessioned2016-10-12T15:22:14Z-
dc.date.available2016-10-12T15:22:14Z-
dc.date.issued2016el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/19505-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2016.el
dc.description.abstractΗ μελέτη της αγοραστικής συμπεριφοράς των πελατών στο πλαίσιο της διεπιχειρησιακής σχέσης αποτελεί έναν τομέα που παρουσιάζει ολοένα και μεγαλύτερο ενδιαφέρον τα τελευταία χρόνια. Ειδικότερα, οι παράγοντες που συνδέονται με την πελατειακή αφοσίωση φαίνεται να είναι το κλειδί που θα οδηγήσει τις επιχειρήσεις όχι μόνο στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, αλλά και στην αύξηση της κερδοφορίας. Ωστόσο, έρευνες έδειξαν ότι η σχέση του βιομηχανικού πελάτη με τον βασικό του προμηθευτή επηρεάζεται από ποικίλες μεταβλητές, ο οποίες συνδέονται με την πελατειακή αφοσίωση, όπως η πελατειακή ικανοποίηση, η αξία που δημιουργεί ο προμηθευτής για τον πελάτη, το κόστος που επιβαρύνει τον πελάτη σε περίπτωση αλλαγής του προμηθευτή και τα πλεονεκτήματα που αποκομίζει από την αποτελεσματική διαχείριση των επιστροφών των προϊόντων. Συγκεντρώσαμε 129 ερωτηματολόγια από ιδιοκτήτες μικρών ατομικών επιχειρήσεων λιανικής πώλησης που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των τροφίμων, ποτών και καπνικών προϊόντων της Ανατολικής Θεσσαλονίκης και παρατηρήσαμε ότι το ενδιαφέρον τους επικεντρώνεται κυρίως στην ανάπτυξη μιας σχέσης με το βασικό τους προμηθευτή που θα βασίζεται στην πελατειακή αφοσίωση και την ικανοποίηση, ενώ το κόστος αλλαγής του βασικού τους προμηθευτή δεν φαίνεται να επηρεάζει ιδιαίτερα την επαγγελματική τους σχέση. Παράλληλα, η έρευνά μας έδειξε ότι η πελατειακή αφοσίωση, η πελατειακή ικανοποίηση και η αξία για τον πελάτη εμφανίζουν ισχυρούς μεταξύ τους συσχετισμούς και αποτελούν έναν ενιαίο παράγοντα, ο οποίος επηρεάζει τη διεπιχειρησιακή σχέση πελάτη-προμηθευτή, ενώ την ίδια στιγμή φαίνεται να σχετίζεται θετικά με το κόστος αλλαγής προμηθευτή και την αποτελεσματική διαχείριση επιστροφών των προϊόντων. Τέλος, η έρευνά μας έδειξε ότι οι παραπάνω διαστάσεις δεν παρουσιάζουν σημαντικές διαφορές, οι οποίες να οφείλονται στο φύλο ή στην ηλικία του ιδιοκτήτη. Τα συμπεράσματα της έρευνάς μας μπορούν να αξιοποιηθούν από βιομηχανικούς προμηθευτές του συγκεκριμένου κλάδου στον σχεδιασμό των διεπιχειρησιακών υπηρεσιών, της κατάλληλης τιμολογιακής στρατηγικής και των στόχων των προσωπικών πωλήσεωνel
dc.format.extent61el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΑγοραστική συμπεριφοράel
dc.subjectΠελατειακή ικανοποίησηel
dc.subjectΠελατειακή αφοσίωσηel
dc.subjectΚόστος αλλαγής προμηθευτήel
dc.subjectΔιαχείριση επιστροφώνel
dc.subjectΒ2Βen
dc.titleΈρευνα αγοραστικής συμπεριφοράς βιομηχανικών πελατών B2Bel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΔιατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεωνel
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DaoutopoulouAnastasiaMsc2016.pdf1.36 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.