Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/19504
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΧατζηδημητρίου, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΚαλαθάς, Βησσαρίωνel
dc.date.accessioned2016-10-12T08:29:27Z-
dc.date.available2016-10-12T08:29:27Z-
dc.date.issued2016el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/19504-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2016.el
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί μια απόπειρα να καταγραφούν οι μορφές διεθνοποίησης της δραστηριότητας των επιχειρήσεων και να προταθεί ένα μοντέλο διεθνοποίησης για εταιρίες παροχής υπηρεσιών. Μέσα από αυτή, αποτυπώνονται οι τάσεις στις στρατηγικές που επιλέγονται για την ανάπτυξη σε ξένες αγορές με ιδιαίτερη έμφαση στη σύναψη στρατηγικών συμφωνιών μεταξύ επιχειρήσεων. Πιο συγκεκριμένα, ερευνάται μια μορφή αυτών, οι εξαγωγικές κοινοπραξίες. Χρησιμοποιώντας βιβλιογραφικές πηγές, τεκμηριώνεται η ανάγκη για ανάπτυξη εξωστρεφούς προφίλ σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε «στενές» αγορές και περιγράφονται οι βασικές πτυχές των στρατηγικών διεθνοποίησης. Μέσα από τη βιβλιογραφία αναδεικνύεται, επίσης, η σημασία των συνεργειών μεταξύ επιχειρήσεων και προτείνεται ως τέτοιας φύσης σύμπραξη ο σχηματισμός εξαγωγικών κοινοπραξιών. Η μορφή αυτή διεπιχειρησιακών σχέσεων βρίσκεται στα πρώτα στάδια της επιστημονικής μελέτης της και για το λόγο αυτό γίνεται προσπάθεια να ιεραρχηθούν και να καταγραφούν βασικές πτυχές της λειτουργίας τους. Τέλος, η αναγνώριση της αποτελεσματικότητας των εξαγωγικών κοινοπραξιών, παρότι η δημοφιλία τους στην Ελλάδα είναι περιορισμένη, ενισχύεται και από την απόφαση ελληνικών επιχειρήσεων να δραστηριοποιηθούν σε αγορές του εξωτερικού με τη μορφή αυτή στον τομέα της παροχής υπηρεσιών εφαρμοσμένης συμβουλευτικής και επικοινωνίας, αντικείμενο που αναπτύσσεται με τη μορφή επιχειρηματικού πλάνου εξαγωγών (Master ExportMarketing Plan) στο τελευταίο κεφάλαιο της παρούσας εργασίας.el
dc.format.extent75el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΕξαγωγικές κοινοπραξίεςel
dc.subjectExport consortiaen
dc.subjectΣτρατηγικές διεθνοποίησηςel
dc.subjectΣτρατηγικές συμμαχίεςel
dc.subjectExport marketing planen
dc.titleΣτρατηγικές διεθνοποίησης μέσω συνεργειών: οι εξαγωγικές κοινοπραξίες ως μοντέλο ανάπτυξης διεθνών αγορών.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΔιατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεωνel
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KalathasVissarionMsc2016.pdf801.53 kBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.