Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/19479
Author: Αγγελοπούλου, Χρυσαυγή
Title: Η επιλογή της χώρας για εξαγωγική δραστηριοποίηση και η επιτυχία του εξαγωγικού εγχειρήματος των Μ.Μ.Ε.
Date Issued: 2016
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Χατζηδημητρίου, Ιωάννης
Abstract: Η διεθνοποίηση στη σημερινή εποχή είναι πιο επιτακτική από ποτέ, και η εμφάνιση των Μικρό – Μεσαίων Επιχειρήσεων (Μ.Μ.Ε.) στο διεθνές επιχειρηματικό προσκήνιο είναι παγκόσμια τάση. Ωστόσο, είναι δύσκολο να προσδιοριστεί ποιές αγορές αποτελούν τη βέλτιστη επιλογή για έναν συγκεκριμένο οργανισμό. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να προσδιοριστούν, μέσω της ανασκόπησης της βιβλιογραφίας, εκείνα τα χαρακτηριστικά και οι πόροι οι οποίοι επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να επιτυγχάνουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα καθώς επεκτείνονται στις αγορές εκτός συνόρων. Επίσης μελετώνται τα χαρακτηριστικά των χωρών προέλευσης των εξαγωγικών επιχειρήσεων αλλά και των αγορών – στόχων, τα οποία μια επιχείρηση αν τα εκμεταλλευτεί σωστά θα επιτύχει την άριστη δυνατή εξαγωγική επίδοση. Από αυτή τη μελέτη δεν είναι δυνατό να απουσιάζουν οι εμπορικοί φραγμοί, τόσο οι εσωτερικοί όσο και οι εξωτερικοί, οι οποίοι αναχαιτίζουν τις επιχειρήσεις από τον να δραστηριοποιηθούν διεθνώς. Τέλος, αναλύονται διεξοδικά οι στρατηγικές αλλά και τα μοντέλα που μπορούν να αναπτύξουν οι επιχειρήσεις, σε συνδυασμό με τους παραπάνω παράγοντες, τα οποία παρουσιάζουν θετική συσχέτιση με την εξαγωγική επίδοση των επιχειρήσεων. Προκειμένου να επαληθευτούν και πρακτικά όλα τα παραπάνω παρουσιάζονται αναλυτικά δύο μελέτες περιπτώσεων οι οποίες ακολουθώντας διαφορετικές στρατηγικές πέτυχαν σημαντικά θετικά αποτελέσματα κατά τη διαδικασία διεθνοποίησής τους. Τα αποτελέσματα της μελέτης δείχνουν ότι δεν υπάρχουν συγκεκριμένες στρατηγικές που μπορούν να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις ώστε να επιτύχουν τη βέλτιστη επίδοση. Ωστόσο, ακολουθώντας μια συστηματική προσέγγιση συνδυάζοντας τους πόρους και τα χαρακτηριστικά που τις διέπουν, λαμβάνοντας υπόψη τα χαρακτηριστικά των αγορών, εγχώριων και εξωτερικών και προσαρμόζοντας τις υποψήφιες στρατηγικές σε αυτά, μπορούν να οδηγηθούν σε σημαντικές εξαγωγικές επιδόσεις. Βασική προϋπόθεση είναι η επιχείρηση να έχει εξαγωγικό προσανατολισμό και όραμα για το που θέλει να τοποθετηθεί στο χάρτη του διεθνούς επιχειρηματικού κόσμου.
Keywords: Εξαγωγική επίδοση
Εξαγωγικός προσανατολισμός
Αγορά-στόχος
Φραγμοί εξαγωγών
Στρατηγικές διεθνοποίησης
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2016.
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AngelopoylouChrysaugiMsc2016.pdf1.23 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.