Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/19470
Συγγραφέας: Χαϊδευτός, Ζαφείριος
Τίτλος: Κίνητρα Τόνωσης της Επιχειρηματικότητας. Ελληνική Πραγματικότητα και Βέλτιστες Πρακτικές ανά τον Κόσμο.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2016
Τμήμα: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Επόπτης Καθηγητής: Καραγιώργος, Θεοφάνης
Περίληψη: Η επιχειρηματικότητα από το παρελθόν μέχρι σήμερα, αποτελεί το σημαντικότερο πυλώνα για την οικονομία μιας χώρας προκειμένου η τελευταία να ευδοκιμεί, να αναπτύσσεται και να παρέχει στους κατοίκους της υψηλό βιοτικό επίπεδο. Τόσο η Ελλάδα όσο η Ευρωπαϊκή Ένωση, ενδιαφέρονται και επενδύουν στην επιχειρηματικότητα και τους τρόπους με τους οποίους αυτή ενισχύεται και προάγεται, καθώς τα οφέλη που καρπώνονται οι χώρες που αναπτύσσουν την επιχειρηματικότητα, με οποιαδήποτε μορφή της, είναι πολλαπλά. Η αποτελεσματική επιχειρηματικότητα, συνδέεται με χαμηλότερα επίπεδα ανεργίας, περισσότερο Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν, υψηλότερο βιοτικό επίπεδο και γενικότερα με την ενισχυμένη οικονομική ευημερία των κατοίκων μιας χώρας. Αυτό κάνει σαφές πόσο σημαντικό είναι για μια χώρα, να επενδύει στην επιχειρηματικότητα, να ενθαρρύνει την δημιουργία επιχειρήσεων, και να εξάγει προϊόντα και υπηρεσίες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα μιας χώρας που ενθαρρύνει τις πρωτοβουλίες επιχειρηματικότητας είναι η Ελλάδα, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει πληγεί από την οικονομική κρίση και ακόμη δεν έχει καταφέρει να επανέρθει σε σταθερά επίπεδα οικονομικής ανάπτυξης. Είναι γεγονός πως συνθήκες όπως ο έλεγχος κεφαλαίων, η οικονομική κρίση, η πολιτική αβεβαιότητα, οι ποικίλες γραφειοκρατικές διαδικασίες και η έλλειψη διεθνούς αξιοπιστίας συντελούν αποτρεπτικά στην προσέλκυση νέων κεφαλαίων και επενδυτών, συμβάλλοντας δραστικά στην μείωση της ανταγωνιστικότητας της χώρας μας. Με αυτά τα δεδομένα, γίνεται ακόμη πιο επιτακτική η ανάγκη να βρεθούν κίνητρα, λύσεις και τρόποι ώστε η επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα να τονωθεί. Αυτός είναι και ο σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας. Στην εργασία αυτή, αρχικά ορίζονται βασικές έννοιες που σχετίζονται με την επιχειρηματικότητα και είναι απαραίτητες ώστε να προσδιοριστεί με σαφήνεια το πεδίο της έρευνας. Έτσι, παρουσιάζονται τα είδη επιχειρηματικότητας, τα εμπόδια επιχειρηματικότητας και κυβερνητικές πολιτικές που ευνοούν την επιχειρηματικότητα. Στο δεύτερο κεφάλαιο, αναλύονται οι μορφές των επιχειρήσεων και οι τρόποι χρηματοδότησής τους. Στο τρίτο κεφάλαιο, παρουσιάζονται δέκα παράγοντες της οικονομίας, που συνδέονται με την ανάπτυξη και την τόνωση της επιχειρηματικότητας (όπως η διαδικασία έναρξης μιας επιχείρησης, οι φορολογικές υποχρεώσεις για μια χώρα, η δικαστική επίλυση διαφορών μεταξύ μετόχων, κ.α.). Ακολουθούν τα συμπεράσματα του συγκεκριμένου πονήματος, όπου προτείνονται λύσεις για την τόνωση της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα, καταγράφοντας προτάσεις μεταβολής και βελτιστοποίησης των πρακτικών που ακολουθούνται στην Ελληνική οικονομία, χρησιμοποιώντας σαν παράδειγμα πρακτικές άλλων χωρών που τις διαφοροποιούν και τις καθιστούν ως τις πιο ανταγωνιστικές διεθνώς στο επιχειρηματικό περιβάλλον.
Λέξεις Κλειδιά: Επιχειρηματικότητα
Καινοτομία
Ανάπτυξη
Τόνωση
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2016.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
ChaideftosZafeiriosMsc2016.pdf1.37 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.