Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/19456
Author: Λεγοντής, Αλέξιος
Title: Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στα Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης (Κ.Σ.Ε.) και στα Πανεπιστημιακά Κέντρα Εκπαίδευσης (Πα.Κ.Ε.) στην αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική και διδακτική διαδικασία
Alternative Titles: Teacher training at the Training Support Centers and at the University Education Centers on the utilization of ICTs in the educational and teaching process
Date Issued: 2016
Department: Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Τμήμα Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (ΕΚΠ)
Supervisor: Δαγδιλέλης, Βασίλειος
Abstract: Η παρούσα διατριβή σκοπεύει να περιγράψει τις επιπτώσεις του μεγαλύτερου έργου επιμόρφωσης εκπαιδευτικών στον ελληνικό χώρο μέχρι την εκπόνησή της, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη χρήση και παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική και διδακτική διαδικασία. Για τη επίτευξη του στόχου αυτού διερευνήθηκαν οι απόψεις όλων των ομάδων που είχαν ενεργό ρόλο στα αντίστοιχα επιμορφωτικά προγράμματα των Κέντρων Στήριξης Επιμόρφωσης και των Πανεπιστημιακών Κέντρων Εκπαίδευσης όπως συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί και εκπαιδευτές. Βασικό πεδίο των ερευνών της διατριβής αποτέλεσε η ενδεχόμενη αλλαγή της ταυτότητας των εκπαιδευτικών που επιμορφώθηκαν στα Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης ως προς τις διδακτικές εφαρμογές των ΤΠΕ και ο μετασχηματισμός των εκπαιδευόμενων εκπαιδευτικών στα Πανεπιστημιακά Κέντρα Εκπαίδευσης σε επιμορφωτές ΤΠΕ των εκπαιδευτικών. Οι έρευνες πραγματοποιήθηκαν με τη χρήση ηλεκτρονικών και έντυπων ερωτηματολογίων, ατομικών και ομαδικών εστιασμένων συνεντεύξεων. Η ανάλυση των δεδομένων οδηγεί στην κατεύθυνση ότι συνολικά οι εκπαιδευτικοί δεν άλλαξαν τη στάση τους σημαντικά ως προς τη χρήση των ΤΠΕ, η οποία ήταν εξαρχής θετική, παρότι ανέπτυξαν την ικανότητά τους να τις εντάσσουν αποτελεσματικά στην εκπαιδευτική και διδακτική διαδικασία. Οι υποψήφιοι επιμορφωτές που συμμετείχαν στα Πανεπιστημιακά Κέντρα Εκπαίδευσης βοηθήθηκαν σημαντικά στην απόκτηση γνώσεων στη χρήση των εκπαιδευτικών λογισμικών και στην παιδαγωγική αξιοποίησή τους, κατακτώντας τις σχετικές δεξιότητες, με αποτέλεσμα να είναι σε θέση να σχεδιάζουν μαθήματα επιμόρφωσης στις ΤΠΕ για εκπαιδευτικούς. Ωστόσο η πλειοψηφία τους είχε ήδη κατακτήσει πριν τα προγράμματα βασικές δεξιότητες εκπαιδευτή ενηλίκων.
This thesis intends to describe the impact of the largest ICT teacher training project in Greece, the training of teachers in the pedagogical use of ICT in the educational and teaching process. To achieve this goal the views of all groups had an active role in the training programs of Training Support Centers and University Education Centers this goal investigated such as participating teachers and trainers. Main field of thesis investigation is the potential change of teachers identity who were trained at Training Support Centers in terms of ICT teaching applications and the transformation of teacher trainees in University Education Centers in ICT teacher trainers. The investigations were performed using online and printed questionnaires and individual and focus group interviews. Data analysis leads towards that overall the teachers did not change their already positive attitude greatly in their use of ICT, although they developed the ability to integrate them effectively in the educational and teaching process. Candidates ICT teacher trainers who participated in training programs at the University Education Centers were helped significantly to acquire knowledge in educational software and their pedagogical utilization, gaining relevant skills and as a result they were able to plan ICT teacher training courses. However most of them have already had basic instructor skills in Adult Education.
Keywords: ΤΠΕ στην εκπαίδευση
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις ΤΠΕ
Αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία
Προγράμματα επιμόρφωσης β΄επίπεδο
Επιμορφωτές ΤΠΕ
ICTs in education
ICT teachers' training
ICT utilization in teaching
b-level training programs
ICT teacher trainers
Information: Η βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της διατριβής σε έντυπη μορφή.
Διατριβή (Διδακτορική)--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2016.
Περιλαμβάνει βιβλιογραφικές αναφορές (σ. 391-407).
033/2015
Appears in Collections:Τμήμα Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (Δ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
LegontisAlexios_Phd2015.pdf4.69 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons