Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/19440
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠαπαβασιλείου, Ιωάνναel
dc.contributor.authorΣαριδάκη, Σοφίαel
dc.date.accessioned2016-07-21T11:38:46Z-
dc.date.available2016-07-21T11:38:46Z-
dc.date.issued2016el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/19440-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2016.el
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα αποσκοπεί στην εξέταση βασικών ζητημάτων αναφορικά με τον ρόλο του πανεπιστημίου ως φορέα διά βίου μάθησης. Πιο συγκεκριμένα, διερευνά την επίδραση των προγραμμάτων διά βίου μάθησης (ΔΒΜ) του πανεπιστημίου στην αντιληπτή απασχολησιμότητα των συμμετεχόντων σε αυτά και εστιάζει στους παράγοντες που προάγουν ή παρεμποδίζουν αυτήν τη σχέση και σε στοιχεία που χρειάζεται να βελτιωθούν. Γι’ αυτό εξετάζει ως περίπτωση τη Δομή ΔΒΜ του Α.Π.Θ. και έξι προγράμματα που αυτή παρέχει, τρία αποκλειστικά για πτυχιούχους και τρία ανοικτά για το ευρύ κοινό. Στην ποιοτική αυτή έρευνα αξιοποιήθηκε η προσέγγιση της εμπειρικά θεμελιωμένης θεωρίας (ΕΘΘ) σε όλα τα στάδια της ερευνητικής διαδικασίας. Στην προκαταρκτική φάση, συγκεντρώθηκε ένα πρώτο σύνολο δεδομένων μέσω 6 διαπροσωπικών εις βάθος συνεντεύξεων με τους επιστημονικά υπευθύνους των προγραμμάτων. Κατά την κύρια φάση της έρευνας πραγματοποιήθηκαν 21 ημιδομημένες τηλεφωνικές συνεντεύξεις με συμμετέχοντες/ουσες στα προγράμματα. Μέσα από μια διαδικασία συνεχούς ανάλυσης και επαγωγικής κωδικοποίησης των δεδομένων, προέκυψε μια θεωρία που βασίζεται στις εμπειρίες και τις απόψεις των συμμετεχόντων/ουσών. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα εξεταζόμενα προγράμματα ΔΒΜ επηρέασαν τις τρεις διαστάσεις της απασχολησιμότητάς τους, δηλαδή την επαγγελματική ταυτότητα, την προσωπική προσαρμοστικότητα και το ανθρώπινο και κοινωνικό κεφάλαιο. Οι συμμετέχοντες/ουσες τόνισαν τη σημασία του πανεπιστημίου ως φορέα ΔΒΜ. Κατά την άποψή τους, τα πανεπιστήμια θα πρέπει να δείξουν μεγαλύτερη εξωστρέφεια απέναντι στην κοινότητα και την αγορά εργασίας. Υλοποιώντας εξειδικευμένα προγράμματα και παρέχοντας επικαιροποιημένες γνώσεις, μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες περισσότερων πολιτών και να προωθήσουν την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη. Αυτή η μελέτη, ως η πρώτη προσπάθεια διερεύνησης με βάση την ΕΘΘ της σχέσης ανάμεσα σε προγράμματα ΔΒΜ ελληνικών πανεπιστημίων και στην αντιληπτή απασχολησιμότητα των εκπαιδευομένων, επιδιώκει να συνεισφέρει στην εξελισσόμενη επιστημονική συζήτηση αναφορικά με τον ρόλο που τα πανεπιστήμια μπορούν ή θα πρέπει να έχουν ανταποκρινόμενα στις ανάγκες της αγοράς εργασίας και την κοινωνική ανάπτυξη.el
dc.format.extent151el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΔιά βίου μάθησηel
dc.subjectΠανεπιστήμιοel
dc.subjectΑντιληπτή απασχολησιμότηταel
dc.subjectΕπαγγελματική ταυτότηταel
dc.subjectΑνθρώπινο κεφάλαιοel
dc.subjectΚοινωνικό κεφάλαιοel
dc.titleΤο πανεπιστήμιο ως φορέας διά βίου μάθησης σε σχέση με την αντιληπτή απασχολησιμότητα των εκπαιδευομένων: η περίπτωση της Δομής Διά Βίου Μάθησης του Α.Π.Θ.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγήel
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SaridakiSophiaMsc2016.pdf1.93 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons