Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/19434
Author: Παπαθεοδώρου, Ευγενία
Title: Αξιολόγηση της κατανόησης των κλασμάτων μαθητών Ε’ και Στ’ δημοτικού με τυπική ανάπτυξη και μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες: είδη γνώσης και τρόποι αναπαράστασης.
Date Issued: 2016
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή
Supervisor: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Abstract: Η παρούσα έρευνα πραγματοποιήθηκε με στόχο τη διερεύνηση της κατανόησης των εννοιών και διαδικασιών που αφορούν τα κλάσματα σε μαθητές δημοτικού με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες και τυπική ανάπτυξη. Ζητήθηκε από 187 μαθητές συνολικά να απαντήσουν στις ερωτήσεις τριών αυτοσχέδιων εργαλείων, βασισμένων στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών, σε φάσεις ανάλογα με την επίδοσή τους. Τα τεστ είχαν ουσιαστικά έξι μεταβλητές, αφού διέφεραν ως προς τα είδη της γνώσης (εννοιολογικό-διαδικαστικό) και ως προς τους τρόπους αναπαράστασης (σύμβολα, σχήματα, αντικείμενα). Ακολουθήθηκε δηλαδή η αντίστροφη ταξινομία, από το δυσκολότερο προς το ευκολότερο μέσο αναπαράστασης, ώστε να αναδειχθεί το πεδίο στο οποίο συναντώνται οι περισσότερες δυσκολίες. Διαπιστώθηκε ότι τα κλάσματα δυσκολεύουν την πλειονότητα των μαθητών, με τους μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες να αντιμετωπίζουν πρόσθετες δυσκολίες. Γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στη σχέση εννοιολογικής-διαδικαστικής γνώσης, στην επίδραση των αναπαραστατικών συστημάτων και στα είδη των λαθών σε κάθε είδος άσκησης.
Keywords: Ήπιες μαθησιακές δυσκολίες
Μαθητές δημοτικού σχολείου
Κλάσματα
Εννοιολογική γνώση
Διαδικαστική γνώση
Τρόπος αναπαράστασης
Information: Διπλωματική εργασία-Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2016.
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PapatheodorouEugeniaMsc2016.pdf3.15 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons