Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/19277
Συγγραφέας: Χαλούλη, Μαρία
Τίτλος: Μετάβαση στην ενήλικη ζωή ατόμων με αναπηρία: γνώσεις και δεξιότητες εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Αλλοι τίτλοι: Transition to adulthood of individuals with disability: knowledge and skills of special secondary educators.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2016
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή
Επόπτης Καθηγητής: Καρτασίδου, Λευκοθέα
Περίληψη: Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το θέμα της μετάβασης των ατόμων με ειδικές ανάγκες και αναπηρίες στην ενήλικη ζωή. Με δεδομένα πρώτον το βαθμό σπουδαιότητας ενός τέτοιου ζητήματος γενικότερα, αλλά κυρίως στην Ειδική Αγωγή, και δεύτερον την ολοκληρωτική απουσία ερευνητικής ή βιβλιογραφικής διερεύνησης για την ελληνική πραγματικότητα, η επιλογή του συγκεκριμένου θέματος είναι αποφασιστικής σημασίας. Στην κατεύθυνση αυτή διερευνήθηκε αρχικά στην ξενόγλωσση βιβλιογραφία το ζήτημα της μετάβασης των ατόμων με ειδικές ανάγκες και αναπηρίες ως προς τη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση, τον επαγγελματικό προσανατολισμό και τις δεξιότητες μετάβασης. Στη συνέχεια εξετάστηκαν οι απόψεις των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής για το συγκεκριμένο θέμα στη διεθνή βιβλιογραφία, προκειμένου να συσχετιστούν με τις αντίστοιχες της συγκεκριμένης μελέτης. Σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας είναι η εξέταση των απόψεων των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τη μετάβαση των ατόμων με ειδικές ανάγκες και αναπηρίες στην ενήλικη ζωή. Για την επίτευξη του σκοπού αυτού συλλέχθηκαν μέσω ερωτηματολογίων οι απόψεις 50 εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των νομών Θεσσαλονίκης, Σερρών και Βόλου. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί εκτιμούν ως σημαντικές τις δεξιότητες μετάβασης των ατόμων με αναπηρία στην ενήλικη ζωή, όμως δε θεωρούν ότι τις κατέχουν στον ίδιο βαθμό. Επιπλέον, οι γυναίκες εκπαιδευτικοί συγκριτικά με τους άντρες θεωρούν σημαντικότερες κάποιες δεξιότητες μετάβασης. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε ΕΕΕΕΚ σε σχέση με εκείνους που υπηρετούν σε ΤΕΕ φαίνεται να αξιολογούν ως σημαντικότερες κάποιες δεξιότητες μετάβασης των ατόμων με ειδικές ανάγκες και αναπηρίες στην ενήλικη ζωή.
Λέξεις Κλειδιά: Μετάβαση
Ενήλικη ζωή
Άτομα με αναπηρία
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2016.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
ChalouliMariaMsc2016.pdf907.7 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons