Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/19011
Συγγραφέας: Γκλεζάκου, Κυριακή
Τίτλος: Campaign spending and voters’ turnout In Canada
Ημερομηνία Έκδοσης: 2016
Τμήμα: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Οικονομική Επιστήμη
Επόπτης Καθηγητής: Παναγιωτίδης, Θεόδωρος
Περίληψη: In this research, we examine which factors, among various political and socioeconomic factors, can affect voters’ turnout, how much and in which direction. Among them, campaign spending is considered to be one of the most important, because it is connected to candidates’ choice of strategy. The analysis shows that campaign spending does affect the turnout and so, galvanize people to participate in elections, the process that characterize Democracy.
Λέξεις Κλειδιά: Voters' turnout
Campaing spendings
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2016
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΔΠΜΣ Οικονομική Επιστήμη (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
GklezakouKyriakiMSc2016.pdf869.91 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα
GklezakouKyriakiMSc2016Extra.pdf1.06 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons