Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/18985
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚωνσταντάτος, Χρήστοςel
dc.contributor.authorΜητσιάνης, Σωτήριοςel
dc.date.accessioned2016-03-20T19:08:27Z-
dc.date.available2016-03-20T19:08:27Z-
dc.date.issued2016el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/18985-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2016.el
dc.description.abstractΤο φαινόμενο των Συγχωνεύσεων και Εξαγορών αποτελεί βασικό στοιχείο των σύγχρονων εξελίξεων στα πλαίσια του οικονομικού ανταγωνισμού σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από τις έντονες μορφές διεθνοποίησής του. Η εργασία αυτή εξετάζει την εξαγορά ορισμένων προϊόντων ενός κλάδου από επιχειρήσεις που ενεργοποιούνται στον ίδιο κλάδο προσφέροντας παρεμφερή προϊόντα. Προς το σκοπό αυτό υποθέτουμε την ύπαρξη δύο επιχειρήσεων, Α και Β, η καθεμία εκ των οποίων προσφέρει μία πλειάδα διαφορετικών σημάτων (brand names) που αντιστοιχούν σε παρεμφερή προϊόντα, καθώς και ένα σύνολο μικρών εταιριών, η κάθε μία εκ των οποίων προσφέρει μόνο ένα τύπο προϊόντος. Περαιτέρω υποθέτουμε ότι η εταιρία Α (μεγάλη) εμπορεύεται περισσότερα προϊόντα από την Β (μικρή). Εξετάζουμε την επίδραση στην τιμή και στα κέρδη της κάθε εταιρίας ως συνέπεια μίας εξαγοράς α) ενός ανεξάρτητου σήματος από την εταιρία Α, σε σύγκριση με την ίδια εξαγορά από τη Β, β) ενός σήματος της Β από την Α σε σύγκριση με την αντίστροφη εξαγορά. Αποδεικνύεται ότι η επίδραση στον ανταγωνισμό είναι μεγαλύτερη όταν ένα ανεξάρτητο προϊόν εξαγοράζεται από τη μεγάλη εταιρία παρά όταν ένα προϊόν μικρότερης εταιρίας εξαγοράζεται από τη μεγάλη. Γενικά, ο ανταγωνισμός περιορίζεται περισσότερο όταν πραγματοποιείται εξαγορά ενός ανεξάρτητου προϊόντος από μία εκ των Α ή Β, παρά όταν η εξαγορά γίνεται μεταξύ των δύο εταιριών. Επιπλέον, υπάρχουν ενδείξεις ότι το κίνητρο για εξαγορά είναι μεγαλύτερο όταν εξαγοράζεται ένα προϊόν της ανεξάρτητης επιχείρησης από τη μεγάλη (multiproduct) εταιρία παρά όταν εξαγοράζεται ένα προϊόν της μικρής από τη μεγάλη (περισσότερα κέρδη). Γενικά, όσο πιο διαφοροποιημένα είναι τα προϊόντα (δηλαδή πολύ μικρό θ) τόσο περισσότερο κέρδος έχουν οι επιχειρήσεις. Ωστόσο, απαιτείται περαιτέρω και πιο σύνθετη έρευνα προκειμένου να παγιοποιηθεί η ισχύς των συμπερασμάτων.el
dc.format.extent65el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΕξαγορές προϊόντων και συγχωνεύσειςel
dc.titleΕξαγορές προϊόντων μεταξύ επιχειρήσεων που παράγουν πολλά αγαθά σε μια αγορά.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΔιατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Οικονομική Επιστήμηel
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Οικονομική Επιστήμη (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MitsianisSotiriosMsc2016.pdf1.6 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons