Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/18985
Συγγραφέας: Μητσιάνης, Σωτήριος
Τίτλος: Εξαγορές προϊόντων μεταξύ επιχειρήσεων που παράγουν πολλά αγαθά σε μια αγορά.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2016
Τμήμα: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Οικονομική Επιστήμη
Επόπτης Καθηγητής: Κωνσταντάτος, Χρήστος
Περίληψη: Το φαινόμενο των Συγχωνεύσεων και Εξαγορών αποτελεί βασικό στοιχείο των σύγχρονων εξελίξεων στα πλαίσια του οικονομικού ανταγωνισμού σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από τις έντονες μορφές διεθνοποίησής του. Η εργασία αυτή εξετάζει την εξαγορά ορισμένων προϊόντων ενός κλάδου από επιχειρήσεις που ενεργοποιούνται στον ίδιο κλάδο προσφέροντας παρεμφερή προϊόντα. Προς το σκοπό αυτό υποθέτουμε την ύπαρξη δύο επιχειρήσεων, Α και Β, η καθεμία εκ των οποίων προσφέρει μία πλειάδα διαφορετικών σημάτων (brand names) που αντιστοιχούν σε παρεμφερή προϊόντα, καθώς και ένα σύνολο μικρών εταιριών, η κάθε μία εκ των οποίων προσφέρει μόνο ένα τύπο προϊόντος. Περαιτέρω υποθέτουμε ότι η εταιρία Α (μεγάλη) εμπορεύεται περισσότερα προϊόντα από την Β (μικρή). Εξετάζουμε την επίδραση στην τιμή και στα κέρδη της κάθε εταιρίας ως συνέπεια μίας εξαγοράς α) ενός ανεξάρτητου σήματος από την εταιρία Α, σε σύγκριση με την ίδια εξαγορά από τη Β, β) ενός σήματος της Β από την Α σε σύγκριση με την αντίστροφη εξαγορά. Αποδεικνύεται ότι η επίδραση στον ανταγωνισμό είναι μεγαλύτερη όταν ένα ανεξάρτητο προϊόν εξαγοράζεται από τη μεγάλη εταιρία παρά όταν ένα προϊόν μικρότερης εταιρίας εξαγοράζεται από τη μεγάλη. Γενικά, ο ανταγωνισμός περιορίζεται περισσότερο όταν πραγματοποιείται εξαγορά ενός ανεξάρτητου προϊόντος από μία εκ των Α ή Β, παρά όταν η εξαγορά γίνεται μεταξύ των δύο εταιριών. Επιπλέον, υπάρχουν ενδείξεις ότι το κίνητρο για εξαγορά είναι μεγαλύτερο όταν εξαγοράζεται ένα προϊόν της ανεξάρτητης επιχείρησης από τη μεγάλη (multiproduct) εταιρία παρά όταν εξαγοράζεται ένα προϊόν της μικρής από τη μεγάλη (περισσότερα κέρδη). Γενικά, όσο πιο διαφοροποιημένα είναι τα προϊόντα (δηλαδή πολύ μικρό θ) τόσο περισσότερο κέρδος έχουν οι επιχειρήσεις. Ωστόσο, απαιτείται περαιτέρω και πιο σύνθετη έρευνα προκειμένου να παγιοποιηθεί η ισχύς των συμπερασμάτων.
Λέξεις Κλειδιά: Εξαγορές προϊόντων και συγχωνεύσεις
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2016.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΔΠΜΣ Οικονομική Επιστήμη (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
MitsianisSotiriosMsc2016.pdf1.6 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons