Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/18905
Author: Γκιόλντα, Ευτυχία
Title: Αγοραστική διαδικασία μέσω κινητών: βιβλιογραφική επισκόπηση και πρωτογενής έρευνα
Date Issued: 2015
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Supervisor: Βλαχοπούλου, Μάρω
Abstract: Οι κινητές αγορές (Μ-shopping) έχουν γίνει εξαιρετικά σημαντικές για το μάρκετινγκ και τη λιανική πώληση. Αν και το κινητό εμπόριο έχει εξελιχθεί σε μια δημοφιλή εναλλακτική προσέγγιση για την αγορά αγαθών και υπηρεσιών σε όλο τον κόσμο, η έρευνα για την αποδοχή στο m-shopping είναι ακόμα σε πρώιμο στάδιο και περιορίζεται αισθητά σε συγκεκριμένες χώρες, όπως η Ελλάδα. Προκειμένου να καταστεί δυνατό για τους εμπόρους να υιοθετήσουν τις καλύτερες στρατηγικές, είναι πολύ σημαντικό να αναλύσουμε και να κατανοήσουμε τους διαφορετικούς παράγοντες που επηρεάζουν την αποδοχή των καταναλωτών των κινητών τεχνολογιών για online αγορές. Ο σκοπός αυτής της έρευνας είναι να αναπτύξει και να δοκιμάσει μέσω spss τους προσδιοριστικούς παράγοντες του m-shopping στο πλαίσιο χρήσης του smartphone. Η συμβολή αυτού του μοντέλου έγκειται στην εξέταση αυτών των τεχνολογικών εξελίξεων και των επιπτώσεών τους στην κινητή εμπειρία αγορών. Μέσω έρευνας που διεξήχθη μεταξύ των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών χρηστών κινητής τηλεφωνίας στο πανεπιστήμιο Μακεδονίας, υιοθετήθηκε μια ολοκληρωμένη προσέγγιση με τη χρήση στατιστικού πακέτου SPSS ώστε να προβλέψουμε στάσεις απέναντι στο m-shopping και στην αγοραστική συμπεριφορά μέσω κινητών συσκευών. Βάσει δεδομένων που λήφθηκαν από 473 Έλληνες m-χρήστες, έχουμε διαπιστώσει ότι προκύπτουν στατιστικές διαφορές μεταξύ των 2 φύλων σε παράγοντες που σχετίζονται με τεχνικές παραμέτρους όπως η αντιληπτή ευκολία χρήσης, η χρησιμότητα και το άγχος. Σε ό,τι αφορά ψυχολογικές πτυχές, οι απόψεις συγκλίνουν με μια γενική δυσπιστία και προβληματισμό σε θέματα κοινωνικής επιρροής και στάσης στο m-shopping. Η συσχέτιση, επίσης, της μεταβλητής για την υφιστάμενη εμπειρία του δείγματος στις αγορές μέσω κινητών συσκευών με τις υπόλοιπες του δείγματος, έδειξε πως οι έχοντες εμπειρία στο m-shopping ανταποκρίνονται πιο θετικά σε ζητήματα καινοτομίας και επιδεξιότητας, συγκριτικά με τους δυνητικούς Έλληνες χρήστες. Στις κοινωνικές παραμέτρους, εντοπίζεται στατιστική διαφορά, ωστόσο τα ποσοστά όλου του δείγματος φανερώνουν μια γενική αδιαφορία και τάση για απόρριψη του m-shopping. Τα αποτελέσματα φανερώνουν ενδιαφέρουσες επιπτώσεις για τις επιχειρήσεις με αντίστοιχη συμβολή τους και στη βιβλιογραφία.
Keywords: Aγοραστική διαδικασία μέσω κινητών συσκευών
Aντιληπτή χρησιμότητα
Kαινοτομία
Αποδοχή στις κινητές αγορές
Αντιληπτή εμπιστοσύνη
Αντιληπτό άγχος
Αντιληπτός κίνδυνος
Αντιληπτή διασκέδαση
Χτίσιμο εμπιστοσύνης μέσω κινήτρων
Συμπεριφορική πρόθεση
Στάση
Mobile shopping
Mobile shopping acceptance
Behavioral intention
Attitude
Relationship drivers
Greek consumer
Perceived usefulness
Innovativeness
Trust
Anxiety
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2015.
Appears in Collections:ΠΜΣ Εφαρμοσμένης Πληροφορικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GkiolntaEutychiaMsc2015.pdf2.54 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.