Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/18869
Συγγραφέας: Alkhouri, Jaleel
Τίτλος: Evaluation of the competitiveness and the business environment in Georgia: challenges and perspectives.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2015
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Πολιτικές και Οικονομικές Σπουδές Σύγχρονης Ανατολικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης
Επόπτης Καθηγητής: Papapanagos, Harry
Παπαπανάγος, Χάρρυ
Περίληψη: The paper focuses on the competitiveness climate in Georgia after transition period, as well as the Georgian’s business environment. In order to analyse the case of Georgia, I am doing to use the tools of following indices: (1) Global Competitiveness Index – GCI: Which help us to measure the national competitiveness, taking into account the microeconomic and macroeconomic foundations of national competitiveness; (2) Easy Doing Business- EDB: Which is looking at domestic small and medium-size (sms) companies that are the engines of growth and job creation for most economies around the world and measures the efficiency, accessibility and simplicity of regulations applying to them through their life cycle. In other words, I will highlight the causes, of having these indices results in each year, thought out analysing the pillars of the indices. Next, we will see if there is a correlation between “GCI and EDB”. Then, the challenges and perspectives in Georgia, and recommendations.
Λέξεις Κλειδιά: Competitiveness
Easy doing business
Business environment in Georgia
Challenges and perspectives in Georgia
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2015.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Πολιτικές & Οικονομικές Σπουδές Σύγχρονης Ανατολικής & Νοτιοανατολικής Ευρώπης (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
AlkhouriJaleelMsc2015.pdf1.55 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.