Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/18857
Author: Χατζηδημητρίου, Παναγιώτης
Title: Επιχειρηματικό σχέδιο για την ίδρυση επιχείρησης εμπορίας ελαιόλαδου και άλλων προϊόντων μεσογειακής διατροφής στο Βελιγράδι.
Date Issued: 2016
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Χατζηδημητρίου, Ιωάννης
Abstract: Με δεδομένη την οικονομική κρίση που διανύει η Ελλάδα κυρίως μετά το 2008 και τις δυσοίωνες προοπτικές για την έξοδο από αυτήν τα επόμενα χρόνια είναι σίγουρο πως η ανάγκη για εξαγωγικό προσανατολισμό των επιχειρήσεων είναι ακόμα μεγαλύτερη. Μία κατηγορία στην οποία η Ελλάδα έχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι άλλων χωρών είναι ο τομέας των τροφίμων. Εάν το επιχείρημα αυτό δεν είναι αυταπόδειχτο, τότε σίγουρα η Μεσογειακή Διατροφή, γνωστή σε όλο τον κόσμο πλέον για τα οφέλη της στην υγεία και την μακροζωία των ανθρώπων, που βασίζεται σε προϊόντα που καλλιεργούνται παραδοσιακά σε χώρες όπως η Ελλάδα, η Ιταλία και η Τουρκία, μπορεί να αποτελέσει την βάση πάνω στην οποία θα χτίσει μία επιχείρηση την στρατηγική της για την είσοδο της στις αγορές άλλων χωρών. Επομένως, η αρχική σκέψη είναι να δημιουργηθεί ένα κατάστημα που θα εμπορεύεται προϊόντα Μεσογειακής Διατροφής και θα προσφέρει παράλληλα στους πελάτες του την δυνατότητα να δοκιμάσουν Μεσογειακές συνταγές δίνοντας τους πληροφορίες για την διατροφική αξία του κάθε υλικού και την χρήση τους στο μαγείρεμα. Το ερώτημα που πρέπει όμως να απαντηθεί είναι σε ποια χώρα και ποια πόλη μια τέτοια επένδυση θα έχει τις μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας και με τι κόστος. Η εργασία αυτή προσδοκά να συντάξει ένα επιχειρηματικό σχέδιο – εργαλείο για όποιον επιχειρηματία θα ήθελε να ασχοληθεί με την δημιουργία ενός τέτοιου καταστήματος στο Βελιγράδι. Η ίδρυση μίας επιχείρησης χονδρικής και λιανικής πώλησης προϊόντων Μεσογειακής Διατροφής στο Βελιγράδι είναι το αντικείμενο της εργασίας. Στόχος είναι μέσα από την διεξοδική ανάλυση της παγκόσμιας αγοράς του παρθένου ελαιολάδου, που αποτελεί βασικό πυλώνα της Μεσογειακής Διατροφής, να αναδειχτούν τα κριτήρια επιλογής των σωστών προϊόντων που θα πρέπει να εμπορευτεί η επιχείρηση, αλλά και να αναλυθεί η σχέση του κόστους και του προσδοκώμενου οφέλους του εγχειρήματος μέσα από την παρουσίαση της στρατηγικής, του σχεδίου Marketing, του Λειτουργικού και Χρηματοοικονομικού Σχεδίου του καταστήματος. Συμπερασματικά, προκύπτει πως μία τέτοια επιχείρηση, αν στηθεί σωστά, έχει όλα τα προσδοκώμενα χαρακτηριστικά, που υποδεικνύουν την επιτυχία του εγχειρήματος.
Keywords: Business plan
Μεσογειακή διατροφή
Βελιγράδι
Σερβία
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2016.
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ChatzidimitriouPanagiotisMsc2016.pdf1.81 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons