Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/18845
Συγγραφέας: Κυριακέλη, Γεωργία
Τίτλος: Χαρτογράφηση υπηρεσιών υγείας: η περίπτωση των υπηρεσιών υγείας στη ΜΕΝΝ, Γ.Ν. Παπαγεωργίου.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2016
Τμήμα: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Επόπτης Καθηγητής: Βασιλειάδης, Χρήστος
Περίληψη: Ο τομέας των υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα δεν έχει μείνει ανεπηρέαστος από την κλιμακούμενη κοινωνικοοικονομική κρίση. Οι εγγενείς παθογένειες του Εθνικού Συστήματος Υγείας, η βιωσιμότητα του οποίου απειλείται, συνοψίζονται στην υποχρηματοδότηση, την υποστελέχωση, την ανυπαρξία μηχανισμών ελέγχου και συντονισμού. Σε αυτό το περιβάλλον δραστηριοποίησης, η βελτίωση των επιδόσεων των νοσηλευτικών ιδρυμάτων, σε όρους αποδοτικότητας και ποιότητας, καθίσταται εφικτή μέσω της υιοθέτησης από τις Διοικήσεις πελατοκεντρικής στρατηγικής προσέγγισης, καινοτόμων επιχειρησιακών μοντέλων, αναδιοργάνωσης των διαδικασιών παροχής των υπηρεσιών. Εστιάζοντας στην αναγκαιότητα βελτιστοποίησης της διοίκησης και της διαχείρισης του συστήματος των διαδικασιών παροχής των υπηρεσιών, βασικής συνιστώσας της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας, σκοπός της παρούσας εργασίας είναι, αφενός, η περιπτωσιολογική μελέτη της εφαρμογής της μεθοδολογίας του blueprinting για τη χαρτογράφηση των υπηρεσιών υγείας της ΜΕΝΝ του νοσοκομείου Παπαγεωργίου. Αφετέρου, η διερεύνηση της αντιλαμβανόμενης από τους εργαζόμενους ποιότητας των δομικών στοιχείων της μεθόδου, ως προσέγγιση της ποιότητας των παρεχόμενων και των εσωτερικών υπηρεσιών. Η επιλογή του blueprinting, αποτέλεσμα εκτενούς βιβλιογραφικής έρευνας, επιβλήθηκε από το γεγονός ότι πρόκειται για ένα ευέλικτο, αποτελεσματικό και χρήσιμο διοικητικό εργαλείο, πελατοκεντρικής προσέγγισης, με ευρύτατο πεδίο επιτυχούς εφαρμογής, σε επιχειρήσεις διαφόρων κλάδων, μεταξύ των οποίων η υγεία και ο δημόσιος τομέας. Τα οφέλη από την πραγματοποίηση του συγκεκριμένου ερευνητικού εγχειρήματος αφορούν στην εκκίνηση μιας διαδικασίας ποιότητας με την εμπλοκή του συνόλου του ανθρώπινου δυναμικού της ΜΕΝΝ, του πλέον πολύτιμου και αξιοποιήσιμου επιχειρησιακού πόρου. Η βέλτιστη διαχείριση των περιορισμένων πόρων και η υιοθέτηση αρχών της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας, με την ελάχιστη απαίτηση οικονομικής επένδυσης, αναδεικνύονται σε απόλυτη προτεραιότητα των Διοικήσεων των υγειονομικών μονάδων.
Λέξεις Κλειδιά: Χαρτογράφηση υπηρεσιών
Blueprinting διαδικασιών παροχής υπηρεσιών
Διοίκηση συστήματος διαδικασιών
Κρίσιμες υπηρεσίες
Front stage δράσεις
ΜΕΝΝ Γ. Ν. Παπαγεωργίου
Μονάδα Εντατικής Νοσηλείας Νεογνών Γ. Ν. Παπαγεωργίου
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2016.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
KyriakeliGeorgiaMsc2016.pdf1.39 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.