Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/18716
Author: Ιωάννα, Ζάικου
Title: Τα αθέατα εμπόδια στην πολιτική ένταξης των Ρομά: αντίστροφος ρατσισμός και αυτογκετοποίηση. Ο ρόλος της εκπαίδευσης.
Date Issued: 2015
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας
Supervisor: Αναγνωστοπούλου, Δέσποινα
Abstract: Σύμφωνα με την επίσημη σελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ο όρος «Ρομά» περιλαμβάνει διάφορες ομάδες, όπως Ρομά, Αθίγγανοι, Ταξιδιώτες, Μανούς, Ασκάλι, Σίντι και Μπογιάς και χρησιμοποιείται συνήθως στα ενωσιακά έγγραφα πολιτικής και τις συζητήσεις. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να αναδείξει την αποτελεσματικότητα των πολιτικών που μεθοδεύει η ΕΕ για την ένταξη των Ρομά, από το πρόσφατο παρελθόν έως σήμερα. Οι παρεμβάσεις, σχεδιασμένες από τα ευρωπαϊκά όργανα και υλοποιημένες από ειδικευμένους φορείς εκάστου κράτους μέλους, παρουσιάζονται με τρόπο κριτικό ώστε αναδεικνύονται στο τέλος οι τυχόν παραλείψεις ή αποτυχίες. Ειδική αναφορά γίνεται σε όσα έλαβαν και λαμβάνουν χώρα στην Ελλάδα. Η εργασία είναι περισσότερο προσανατολισμένη στην εκπαιδευτική πολιτική ένταξης. Στο δεύτερο μέρος θα επιχειρηθεί η υποστήριξη μιας πρότασης για τη χρήση ενός προγράμματος eTwinning σε δημοτικά σχολεία όπου φοιτούν μαθητές Ρομά. Τα αποτελέσματα της έρευνας δράσης που αφορά σε αυτήν την πρόταση είναι θετικά και προτείνεται εντέλει η περεταίρω υλοποίηση τέτοιων προγραμμάτων, ώστε να συμβάλλουν στην άρση των αποκλεισμών και στην επίτευξη των στόχων της ΕΕ που εντάσσονται στον Ορίζοντα 2020.
Keywords: Ρομά
Ένταξη
Εκπαίδευση
eTwinning
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2015.
Appears in Collections:ΠΜΣ Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας, Επιχειρηματικότητας, Εκπαίδευσης και Πολιτισμού (M)



Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.