Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/18716
Συγγραφέας: Ιωάννα, Ζάικου
Τίτλος: Τα αθέατα εμπόδια στην πολιτική ένταξης των Ρομά: αντίστροφος ρατσισμός και αυτογκετοποίηση. Ο ρόλος της εκπαίδευσης.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2015
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας
Επόπτης Καθηγητής: Αναγνωστοπούλου, Δέσποινα
Περίληψη: Σύμφωνα με την επίσημη σελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ο όρος «Ρομά» περιλαμβάνει διάφορες ομάδες, όπως Ρομά, Αθίγγανοι, Ταξιδιώτες, Μανούς, Ασκάλι, Σίντι και Μπογιάς και χρησιμοποιείται συνήθως στα ενωσιακά έγγραφα πολιτικής και τις συζητήσεις. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να αναδείξει την αποτελεσματικότητα των πολιτικών που μεθοδεύει η ΕΕ για την ένταξη των Ρομά, από το πρόσφατο παρελθόν έως σήμερα. Οι παρεμβάσεις, σχεδιασμένες από τα ευρωπαϊκά όργανα και υλοποιημένες από ειδικευμένους φορείς εκάστου κράτους μέλους, παρουσιάζονται με τρόπο κριτικό ώστε αναδεικνύονται στο τέλος οι τυχόν παραλείψεις ή αποτυχίες. Ειδική αναφορά γίνεται σε όσα έλαβαν και λαμβάνουν χώρα στην Ελλάδα. Η εργασία είναι περισσότερο προσανατολισμένη στην εκπαιδευτική πολιτική ένταξης. Στο δεύτερο μέρος θα επιχειρηθεί η υποστήριξη μιας πρότασης για τη χρήση ενός προγράμματος eTwinning σε δημοτικά σχολεία όπου φοιτούν μαθητές Ρομά. Τα αποτελέσματα της έρευνας δράσης που αφορά σε αυτήν την πρόταση είναι θετικά και προτείνεται εντέλει η περεταίρω υλοποίηση τέτοιων προγραμμάτων, ώστε να συμβάλλουν στην άρση των αποκλεισμών και στην επίτευξη των στόχων της ΕΕ που εντάσσονται στον Ορίζοντα 2020.
Λέξεις Κλειδιά: Ρομά
Ένταξη
Εκπαίδευση
eTwinning
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2015.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας, Επιχειρηματικότητας, Εκπαίδευσης και Πολιτισμού (M)



Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.