Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/18602
Author: Τσιάτα, Αθηνά Ν.
Title: Συμπεριφορική χρηματοοικονομική: η εμπειρική διερεύνηση των επενδυτικών αποφάσεων στο πλαίσιο της ελληνικής πραγματικότητας.
Date Issued: 2015
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Λογιστική & Χρηματοοικονομική
Supervisor: Παπαδόπουλος, Δημήτριος Λ.
Abstract: Η παρούσα διπλωματική διερευνά τη σχέση μεταξύ της Συμπεριφορικής Χρηματοοικονομικής και του Ελληνικού Χρηματιστηρίου Αθηνών, και πιο συγκεκριμένα τη συμπεριφορά της αγέλης στο ελληνικό χρηματιστήριο. Η Συμπεριφορική Χρηματοοικονομική ενέχει το στοιχείο της αντιπαράθεσης, καθώς εναντιώνεται σε ένα βασικό πυλώνα της παραδοσιακής χρηματοοικονομικής θεωρίας, την υπόθεση της αποτελεσματικής αγοράς. Αυτή η διπλωματική προσδοκά και επιδιώκει να διερευνήσει, λεπτομερώς, τις βασικές πτυχές της ανθρώπινης συμπεριφοράς σε συνάρτηση με τις επενδυτικές αποφάσεις. Η εμπειρική αυτή μελέτη αποσκοπεί τελικά στη διερεύνηση της ύπαρξης αγελαίας συμπεριφοράς στην ελληνική χρηματιστηριακή αγορά για την περίοδο 30/09/2005 - 01/10/2015. Για να εξεταστεί η συμπεριφορά της αγέλης σε αυτό το χωροχρονικό πλαίσιο και σε περιόδους ακραίων μεταβολών στις αποδόσεις, θα χρησιμοποιηθεί η προσέγγιση της διαστρωματικής τυπικής απόκλισης των Christie και Huang (1995), καθώς και η προσέγγιση της διαστρωματικής διασποράς των αποδόσεων των μετοχών με βάση τα υποδείγματα των Chang, Cheng και Khorana (2000) και Chiang, Li και Tan (2010). Τα αποτελέσματα για την παρουσία αγελαίας συμπεριφοράς είναι ανάμεικτα και επηρεάζονται από την προσέγγιση που ακολουθείτε.
Keywords: Behavioral finance
Herd behavior
Efficient market hypothesis
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2015.
Appears in Collections:ΠΜΣ Λογιστική & Χρηματοοικονομική (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TsiataAthinaNMsc2015.pdf876.61 kBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.