Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/18582
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΓρίβα, Ελένηel
dc.contributor.authorΤερζή, Παναγιώταel
dc.date.accessioned2015-12-15T14:52:42Z-
dc.date.available2015-12-15T14:52:42Z-
dc.date.issued2015el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/18582-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2015.el
dc.description.abstractΗ εκμάθηση της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας με τη μέθοδο ‘Ολοκληρωμένη Εκμάθηση Περιεχομένου και Γλώσσας’ αξιοποιώντας μελοποιημένα ποιήματα των διακεκριμένων ελλήνων ποιητών Ελύτη και Ρίτσου, αποτέλεσε μια εκπαιδευτική πρόκληση, προκειμένου να αποτιμηθεί η αποτελεσματικότητα της εφαρμογής του εν λόγω πιλοτικού προγράμματος, σε σλαβόφωνο μαθησιακό περιβάλλον σχολικής ηλικίας. Η πιλοτική εφαρμογή αποσκοπεί στη γλωσσική και συναισθηματική μέθεξη μέσα από το δημιουργικό ταξίδι της ποίησης σε ένα πολυαισθητηριακό, πολυτροπικό περιβάλλον που προάγει την ενεργητική και βιωματική μάθηση. Ειδικότερα, όταν η ποίηση ‘συναντάται’ με τη μουσική, εξίσου ‘ισχυρό’ εργαλείο για την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας, ο μαθητής εμπλέκεται ολιστικά στη μαθησιακή διαδικασία και ενεργοποιείται η φαντασία, ενισχύεται η δημιουργικότητα, καλλιεργείται η έκφραση, το αισθητικό κριτήριο και η δυ-πολιτισμική επίγνωση. Στο πλαίσιο του πιλοτικού προγράμματος υλοποιήθηκαν δώδεκα (12) παρεμβάσεις σε δείγμα (09) μαθητών κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2013-2014, σε φροντιστήριο ιδιωτικής εκπαίδευσης στην πόλη των Μπιτόλων της FYROM. Συλλέχθηκαν ερευνητικά δεδομένα μέσα από α) ημιδομημένες συνεντεύξεις σε ομάδες (focus group), β) ερωτηματολόγια ικανοποίησης μαθητών/τριών και γ) ημερολογιακές καταγραφές της ερευνήτριας/εκπαιδευτικού. Η ποιοτική ανάλυση των δεδομένων επιβεβαίωσε τα πλεονεκτήματα για την εκμάθηση της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας μέσα από τη συγκεκριμένη παρέμβαση, καθώς η ελκυστική θεματολογία και η συνύπαρξή της με άλλες μορφές τέχνης, κέντρισε το ενδιαφέρον των μαθητών, παρείχε γλωσσικά και αισθητικά εναύσματα και πρόσφορο περιβάλλον για δραστηριότητες βιωματικού και πολυαισθητηριακού χαρακτήρα. Εστιάζοντας στην ενιαία διδασκαλία της γλώσσας και της ποίησης με την αξιοποίηση της τεχνολογίας, ποικίλων στρατηγικών και τεχνικών, επιτεύχθηκε εξοικείωση με τον ποιητικό λόγο, δημιουργική απόκτηση της ΞΓ, ανάπτυξη γλωσσικών, γνωστικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων ταυτόχρονα με την καλλιέργεια της δι-πολιτισμικότητας. Λέξεις-κλειδιά: Η ελληνική ως ΞΓ, μελοποιημένη ποίηση, ΟΕΠΓ, Δι-πολιτισμικότητα.el
dc.format.extent178el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΗ ελληνική ως ξένη γλώσσαel
dc.subjectΜελοποιημένη ποίησηel
dc.subjectΟΕΠΓel
dc.subjectΔι-πολιτισμικότηταel
dc.titleΗ μελοποιημένη ποίηση του Ρίτσου και του Ελύτη: ένα διαθεματικό πρότζεκτ για τη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης σε σλαβόφωνους πληθυσμούς.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Σπουδές στις Γλώσσες & τον Πολιτισμό των Χωρών της Ν.Α. Ευρώπηςel
Appears in Collections:Σπουδές στις Γλώσσες & τον Πολιτισμό των Χωρών της Ν.Α. Ευρώπης (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TerziPanagiotaMsc2015.pdf7.8 MBAdobe PDFView/Open
TerziPanagiotaMsc2015extra.zipΣυνοδευτικό υλικό11.63 MBzipView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons