Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/18582
Συγγραφέας: Τερζή, Παναγιώτα
Τίτλος: Η μελοποιημένη ποίηση του Ρίτσου και του Ελύτη: ένα διαθεματικό πρότζεκτ για τη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης σε σλαβόφωνους πληθυσμούς.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2015
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Σπουδές στις Γλώσσες & τον Πολιτισμό των Χωρών της Ν.Α. Ευρώπης
Επόπτης Καθηγητής: Γρίβα, Ελένη
Περίληψη: Η εκμάθηση της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας με τη μέθοδο ‘Ολοκληρωμένη Εκμάθηση Περιεχομένου και Γλώσσας’ αξιοποιώντας μελοποιημένα ποιήματα των διακεκριμένων ελλήνων ποιητών Ελύτη και Ρίτσου, αποτέλεσε μια εκπαιδευτική πρόκληση, προκειμένου να αποτιμηθεί η αποτελεσματικότητα της εφαρμογής του εν λόγω πιλοτικού προγράμματος, σε σλαβόφωνο μαθησιακό περιβάλλον σχολικής ηλικίας. Η πιλοτική εφαρμογή αποσκοπεί στη γλωσσική και συναισθηματική μέθεξη μέσα από το δημιουργικό ταξίδι της ποίησης σε ένα πολυαισθητηριακό, πολυτροπικό περιβάλλον που προάγει την ενεργητική και βιωματική μάθηση. Ειδικότερα, όταν η ποίηση ‘συναντάται’ με τη μουσική, εξίσου ‘ισχυρό’ εργαλείο για την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας, ο μαθητής εμπλέκεται ολιστικά στη μαθησιακή διαδικασία και ενεργοποιείται η φαντασία, ενισχύεται η δημιουργικότητα, καλλιεργείται η έκφραση, το αισθητικό κριτήριο και η δυ-πολιτισμική επίγνωση. Στο πλαίσιο του πιλοτικού προγράμματος υλοποιήθηκαν δώδεκα (12) παρεμβάσεις σε δείγμα (09) μαθητών κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2013-2014, σε φροντιστήριο ιδιωτικής εκπαίδευσης στην πόλη των Μπιτόλων της FYROM. Συλλέχθηκαν ερευνητικά δεδομένα μέσα από α) ημιδομημένες συνεντεύξεις σε ομάδες (focus group), β) ερωτηματολόγια ικανοποίησης μαθητών/τριών και γ) ημερολογιακές καταγραφές της ερευνήτριας/εκπαιδευτικού. Η ποιοτική ανάλυση των δεδομένων επιβεβαίωσε τα πλεονεκτήματα για την εκμάθηση της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας μέσα από τη συγκεκριμένη παρέμβαση, καθώς η ελκυστική θεματολογία και η συνύπαρξή της με άλλες μορφές τέχνης, κέντρισε το ενδιαφέρον των μαθητών, παρείχε γλωσσικά και αισθητικά εναύσματα και πρόσφορο περιβάλλον για δραστηριότητες βιωματικού και πολυαισθητηριακού χαρακτήρα. Εστιάζοντας στην ενιαία διδασκαλία της γλώσσας και της ποίησης με την αξιοποίηση της τεχνολογίας, ποικίλων στρατηγικών και τεχνικών, επιτεύχθηκε εξοικείωση με τον ποιητικό λόγο, δημιουργική απόκτηση της ΞΓ, ανάπτυξη γλωσσικών, γνωστικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων ταυτόχρονα με την καλλιέργεια της δι-πολιτισμικότητας. Λέξεις-κλειδιά: Η ελληνική ως ΞΓ, μελοποιημένη ποίηση, ΟΕΠΓ, Δι-πολιτισμικότητα.
Λέξεις Κλειδιά: Η ελληνική ως ξένη γλώσσα
Μελοποιημένη ποίηση
ΟΕΠΓ
Δι-πολιτισμικότητα
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2015.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:Σπουδές στις Γλώσσες & τον Πολιτισμό των Χωρών της Ν.Α. Ευρώπης (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
TerziPanagiotaMsc2015.pdf7.8 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα
TerziPanagiotaMsc2015extra.zipΣυνοδευτικό υλικό11.63 MBzipΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons